غریو جشن میلاد پیام‌آور کربلا در مشهد طنین‌انداز شد

مشهد- ایرنا- جشن‌های سالروز میلاد حضرت زینب (س) بزرگ بانوی اسلام و پیام‌آور حماسه‌ حسینی در کربلا همزمان با روز پنجم ماه جمادی الاول با محوریت حرم مطهر رضوی در مشهد برپا شده است و زائران و مجاوران با حضور در آیین‌های جشن و سرور، عشق و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نمایش گذارده‌اند.

به گزارش ایرنا، پنجم ماه جمادی الاول سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) میوه زندگی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) است که با شهامت و شجاعت مثال زدنی خود در حادثه کربلا و مدیریت جریانات پس از آن، به درستی پیام آور قیام خونبار عاشورا لقب گرفت و نقش بسیار مهمی در تبیین فلسفه قیام عاشورا و افشای چهره ظلم و جنایات حکومت یزید ایفا کرد.

از سویی با توجه به اینکه زادروز حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است. امروز آیین های جشن و بزرگداشتی در بیمارستان ها و مراکز درمانی مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی برپا شده است و این قشر خدوم در عرصه سلامت جامعه، این روز بزرگ را جشن می‌گیرند.

امروز خیابانهای شهر مشهد و به ویژه مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زینب(س) چراغانی شده و ذاکران اهل بیت(ع) در رواقهای این بارگاه منور مشغول مولودی خوانی و مدیحه سرایی شده‌اند.

برنامه‌های سخنرانی و مولودی خوانی و دیگر برنامه های مذهبی به مناسبت این میلاد خجسته از دیشب در مشهد آغاز شده است که بر اساس برنامه ریزی امروز و امشب نیز ادامه خواهد یافت.

در شب ولادت حضرت زینب(س)، نقاره های حرم مطهر رضوی به صدا درآمدند. همچنین آیین مدیحه سرایی، شعرخوانی و سخنرانی در خصوص شخصیت حضرت زینب(س) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) دیشب در سالروز میلاد باسعادت بانوی پیام آور حماسه کربلا، با حضور در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی در آیین های جشن و سرور شرکت کردند و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت پیامبر (ص) نشان دادند.

امروز نیز پیش از اذان ظهر به همین مناسبت فرخنده ویژه برنامه هایی برپاست و از جمله آیین مدیحه سرایی و سخنرانی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha