تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

کاشان- ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: ۵۰ هزار نفر امدادگر در حوزه های جوانان، داوطلبان و امدادگران عضو این جمعیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدنوید متقی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری آیین نکوداشت داوطلبان شهرهای شرق و شمال اصفهان که در اردستان برگزار شد، گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افراد تا ۳۵ سال در حوزه جوانان و بالاتر در حوزه امدادگران و داوطلبان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: جوانان با گذراندن آموزش های دوره های تخصصی برای امدادگری و فعالیت در روزهای سخت آماده می شوند و داوطلبان با ۲۹ طرح در زمینه های معیشتی، درمان، دارویی، حمایتی و مشارکت در فعالیت های عمده، در زمان بحران و حوادث طبق شیوه نامه های ابلاغی فعالیت دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان اینکه‌ در یک سال گذشته ۶ هزار نفر تحت حمایت درمان و دارو قرار گرفته اند، گفت: واحد امدادگران نیز در حوزه امداد جاده ای، کوهستان، ساحلی، کویر و سیل و زلزله خدمات رسانی می کنند.

متقی افزود: در حال حاضر ۴۲ پایگاه امداد و نجات در سطح استان اصفهان فعال بوده و کار عمده این پایگاه ها امداد در جاده و کوهستان است و یک‌ پایگاه ساحلی در چادگان‌ مستقر می باشد.

وی افزود: ۳۸۰ خانه هلال نیز در شهرها، روستاها و محله های شهری با ۲۰۰ خانوار جمعیت وجود دارد و به نیازمندان کمک‌رسانی می کنند.

اعتقادات مذهبی مردم ایران سبب موفقیت داوطلبان هلال احمر است

رییس جمعیت هلال احمر اردستان هم گفت: اعتقادات مذهبی مردم ایران سبب موفقیت داوطلبان هلال احمر در کمک رسانی به آسیب دیدگان و نیازمندان است.

منصور خانی افزود: رفع مشکلات بدون همکاری داوطلبان هلال احمر در این جمعیت امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر از صدسال قبل در ایران تاسیس شده تصریح کرد: اگر حضور داوطلبان در کل جهان نبود بسیاری از مشکلات در زمان وقوع حادثه ها رفع نمی شد.

رییس جمعیت هلال احمر اردستان اضافه کرد: جذب، سازماندهی، آموزش و ارائه کمک های حمایتی با زیر ساخت های متعدد در زمان بحران و عادی از اقدام های موثر داوطلبان است.

در این آیین از ۳۳ نفرعضو داوطلب و حامیان برتر شهرستان های اردستان، آران و بیدگل، کاشان، نطنز، بادرود، نایین، خور وبیابانک و کوهپایه با اهدا لوح سپاس، تجلیل شد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.