سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین رنگ بندی وضعیت کرونا در کشور، شهرهای سروآباد و بانه در وضعیت زرد (نسبتا پر خطر) و بقیه شهرهای استان آبی(عادی) است.

دکتر بهرام کندائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفته قبل شهرهای سروآباد و دهگلان در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند که این هفته تغییر کرد و دهگلان به شرایط عادی بازگشت و بانه وضعیت زرد به خود گرفت.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها بر اساس موارد ابتلا، بستری در بخش و نیز مراقبت های ویژه کرونایی و موارد فوتی، شهرستان‌های سقز، سنندج، دیواندره، قروه، کامیاران، مریوان، بیجار و دهگلان در وضعیت آبی قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: طبق آخرین نقشه کرونایی کشور (۱۸ آبان ماه جاری)، تعداد صفر شهرستان وضعیت قرمز (بسیار پرخطر)، ۲ شهرستان وضعیت نارنجی (پر خطر)، ۹۵ شهرستان وضعیت زرد (نسبتا پرخطر) و ۳۵۱ شهرستان نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفته‌اند.

کندائی با اشاره به جان باختن یک نفر بر اثر کرونا در شبانه روز گذشته در استان، ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که هفت نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از افزایش شیوع ویروس بیماری های تنفسی بویژه COVID۱۹، سرماخوردگی و آنفلوآنزا تاکید کرد.

تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در کردستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.