۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84960629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸ درصد بیماران بستری تنفسی در کردستان آنفلوانزا دارند

سنندج- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طبق آمار بدست آمده، از تعداد ۴۰ بستری روزانه بیماران تنفسی در استان، ۲۸ درصد به آنفلوآنزا مبتلا هستند.

دکتر فرزام بیدارپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موارد بستری آنفلوانزا در سه هفته اخیر روند ثابتی دارد و نسبت به ماه قبل حدود یک سوم کاهش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه امسال موردی از مرگ بر اثر آنفلوانزا در کردستان به ثبت نرسیده است، افزود: تعداد بستری‌های روزانه بیماری‌های تنفسی در استان طی ماه گذشته ۱۲۰ نفر بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در هر شهرستان یک پایگاه رصد و پایش( ILI) و در سنندج ۲ پایگاه کار شناسایی بیماران مبتلا به آنفلوآنزا را بر عهده دارند.

دکتر بیدارپور در رابطه با وضعیت کرونا در استان هم اظهار داشت: از پنجم آبان مورد فوتی در استان ثبت نشده است و تعداد موارد مثبت مبتلا در طول هفته یک تا ۲ نفر بود.

وی متوسط بیماران بستری کرونا در استان را حدود ۲۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: یک چهارم این بیماران در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ، مسقف و حمل و نقل عمومی و قرنطینه افراد بیمار الزامی است.

دکتر بیدارپور به کودکان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و افراد بالاتر از ۶۵ سال و نیروهای بهداشتی و درمانی نیز توصیه کرد واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی از پزشکان و متخصصان هم خواست از تجویز بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها باتوجه به فصل سرما و شیوع عفونت‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: آنتی‌بیوتیک‌ها تاثیر بسزایی در بهبود شرایط این بیماران ندارند و از سوی دیگر، این تجویز و مصرف بی‌رویه باعث ایجاد مقاومت های آنتی‌بیوتیکی و عوارض در برخی بیماران می‌شود.

آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد (بینی، گلو و ریه ها) را مورد تهاجم قرار می دهد. در بیشتر افراد، آنفلوانزا به خودی خود برطرف می شود اما گاهی اوقات آنفلوانزا و عوارض آن می تواند کشنده باشد.

افراد خردسال و بزرگسالان بالاتر از ۶۵ سال با بیشترین خطر بروز عوارض جانبی این بیماری مواجه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha