سمنان - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای سد فینسک به منظور تامین آب برای این حوزه انتخابیه با تملک اراضی و فعال شدن کارگاه سنگ در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس گلرو عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: سد فینسک با ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده با پیگیری بنده در حال اجرا است و اکنون تملک اراضی انجام و کارگاه سنگ فعال شده است.

وی ادامه داد: انتقال آب خزر با هدف رفع مشکل کم‌آبی ۲ استان مازندران و سمنان نیز در دست پیگیری است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحران مهم در استان سمنان مساله آب است.

وی یادآور شد: منابع آبی در سمنان کاهش یافته و اکنون دبی منابع آبی سمنان به نصف رسیده است و امکان استفاده از منابع آبی زیرزمینی نیست.

بیشتر بخوانید:

آب، اساسی‌ترین مطالبه مردم استان سمنان

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: آب‌ آشامیدنی سرخه اکنون با یک حلقه چاه از فیروزکوه تامین می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده با مسوولان کشوری یک حلقه چاه دیگر برای تامین آب آشامیدنی سرخه اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز برای تامین آب آشامیدنی سرخه رایزنی شده که پیش‌بینی می‌شود با این اقدامات تا پایان سال مشکل شهرستان سرخه در این بخش حل شود.

گلرو بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای خسارت سیل پیگیری شد که از این میزان ۶ تا ۱۰ میلیارد تومان مربوط به شهرستان سرخه است.

به گزارش ایرنا، ساخت سد فینسک، طرحی مهم در استان سمنان محسوب می‌شود. منطقه مورد مطالعه سد فینسک در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال شرق شهر سمنان و قرار است آب ذخیره شده پشت سد مخزنی فینسک از طریق سامانه آبگیری به وسیله یک خط لوله تا نزدیکی بند انحرافی کاورد منتقل و سپس با آب بند انحرافی کاورد وارد یک حوضچه ذخیره در تراز ارتفاعی حدود یک‌هزار و ۶۴۰ متر شود.

دور دوم سفر رییس جمهور، پربرکت‌تر از دور نخست

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص سفر دور نخست رییس جمهور به استان سمنان بررسی‌هایی انجام شده و تلاش می‌شود در دور دوم سفر، استان سمنان بهتر از دور نخست از برکت‌های سفر بهره‌مند شود.

وی خاطر نشان کرد: سمنان جزو استان‌های برتر کشور از لحاظ میزان تخصیص و جذب اعتبارات مصوبه سفر رییس جمهور است.

به گزارش ایرنا، ۱۳ آبان ۱۴۰۰ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور به استان سمنان سفر کرد.

گلرو با بیان اینکه حوزه علم، دانش و فرهنگ را با اهتمام ویژه از زمان انتخابش از سوی مردم به عنوان نماینده مجلس پیگیری می‌کند، افزود: تلاش برای تقویت بودجه دانشگاه سمنان، افزایش ۲ برابری بودجه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، ایجاد زیرساخت در حوزه دانش‌بنیان‌ها از جمله اقداماتش از زمان نشستن بر کرسی مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به چشم‌اندازهایش برای سمنان، ادامه داد: سمنان باید بهشت فناوران باشد و اکنون با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ایجاد و توسعه دانش‌بنیان‌ها سمنان در این مسیر قرار گرفته است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به تلاش‌ها برای شکوفایی پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان، بیان کرد: برای تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل پارک اقتصاد دیجیتال و استقرار و شکوفایی دانش‌بنیان‌ها از وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات درخواست کرده و این درخواست در دست پیگیری است.

وی اظهار کرد: کارخانه نوآوری پنج میلیارد تومان اعتبار گرفته شده و کارهای کارخانه در دست انجام است و تقویت اعتبارات در دست پیگیری است.

گلرو یادآور شد: ایجاد ۲ مرکز رشد و نواوری در شهرستان مهدیشهر و سرخه و اتصال با پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از جمله اقدام‌های بی‌سابقه است.

وی با اشاره به دیگر اقدام‌ها در حوزه علم و فناوری، خاطرنشان کرد: ایجاد دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع‌دستی سمنان در کشور ایجاد شد که سمنان سومین شهر محسوب می‌شود که در ایجاد دهکده پیشگام است.

گلرو اضافه کرد: نامه‌نگاری با معاون علم و فناوری رییس جمهور برای تخصیص اعتبار برای حوزه علم و فناوری در شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.

وی افزود: در بخش دانش‌بنیان‌ها پردیس سلامت در سمنان تشکیل شد و برای اولین بار در کشور مرکز رشد و نوآوری برای دانشگاه پیام نور سمنان شکل گرفت.

به گفته وی، ایجاد شهرک فناوری صنعتی ویژه در صنعت خودرو در سمنان و شهرک صنعتی سمنان پیگیری شد.

دانشگاه فرهنگیان سمنان در مسیر توسعه

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان سمنان در مسیر توسعه است و پیگیری‌هایی که انجام شد پذیرش دانشجو از ۴۰ به ۶۰۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان سمنان اکنون نیازمند ساختمان جامع مجهز به خوابگاه، فضای سبز و دیگر امکانات است که طی رایزنی با راه و شهرسازی تخصیص زمین ۳۰ هکتاری برای دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.

گلرو، پیگیری تخصیص و جذب ۱۵ میلیارد تومان برای ساخت مجتمع فرهنگی سمنان و پیشنهاد و پیگیری تخصیص ۱۶۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور به استان سمنان را از دیگر اقدام‌های دوره نمایندگی خود در مجلس برشمرد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه افزود: بهداشت و سلامت طی دوره انتخابش به عنوان نماینده مردم تقویت شد و اکنون سمنان در این زمینه وضعیت مطلوب و در زمینه تامین تجهیزات ضعف دارد.

وی اضافه کرد: تصویب و تخصیص اعتبار ردیف بودجه برای طرح توسعه بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح از دیگر تلاش‌هایش است.

گلرو گفت: برای تأمین تجهیزات بهداشت و درمان تجهیزات مورد نیاز از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخواست و از مسوولان کشوری پیگیری شده است.

وی بیان کرد: اختصاص یک دستگاه ام‌آرآی در بخش دولتی، یک دستگاه رادیو تراپی برای درمان سرطان برای به سمنان از دیگر اقدام‌هایی است که به زودی این دستگاه با استقرار در سمنان و نصب آماده ارایه خدمات به شهروندان است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با نصب و راه‌اندازی دستگاه رادیو تراپی در سمنان، این استان جزو پنج استان برتر در زمینه مرکز درمان سرطان و کمک کننده به بیماران شرق کشور است.

وی یادآور شد: تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز بیمارستان مهدیشهر و تسریع در راه‌اندازی این بیمارستان، درخواست تامین دستگاه سی‌تی‌اسکن برای مهدیشهر که قیمت ۱۰ میلیارد تومان دارد از دیگر تلاش‌ها برای حوزه انتخابیه مهدیشهر است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات مردم مهدیشهر با اهتمام ویژه در دست پیگیری است.

گلرو تصریح کرد: پیگیری برای شبانه‌روزی شدن درمانگاه مهدیشهر به منظور بهبود ارتقای خدمات‌رسانی، تامین و تقویت تجهیزات و توسعه درمانگاه سرخه از دیگر پیگیری‌ها است.

پیگیری گازرسانی به ۳۰ روستای مهدیشهر و سرخه

گلرو با بیان اینکه بین ۳۰ تا ۴۰ روستا در حوزه انتخابیه سرخه و مهدیشهر از نعمت گاز برخوردار نیستند، افزود: گاز رسانی به روستاهای فاقد را پیگیری کرد و اکنون با پیگیری‌های مجدانه گازرسانی به روستاها با تخصیص ۴۰۰میلیارد تومان در قالب سه طرح (روستاهای بالادست سرخه، محور چاشم و خطیرکوه و روستاهای در مسیر، محور سوم گازرسانی به ۱۶ روستاهای پشت‌کوه در مهدیشهر) پیگیری شد و در حال انجام است، البته گازرسانی به ۱۶ روستا در منطقه پشت‌کوه مهدیشهر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به سختی و به تازگی موافقت شد.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم رسیدگی به مناطق محروم و گازرسانی به مناطق روستایی را با اهتمام ویژه دنبال می‌کند.

گسترش پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای سمنان، سرخه و مهدیشهر

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۴ روستا فاقد اینترنت بود و اکنون ۱۳ روستا مجهز به اینترنت پرسرعت شد.

وی افزود: ۲۲ روستای مهدیشهر فاقد اینترنت بود که اکنون تنها ۹ روستا اینترنت ندارند که تا پایان سال این روستاها نیز به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.

گلرو بیان کرد:۱۲ روستا شهرستان سرخه فاقد پوشش اینترنت بود که اکنون شمار روستاهای فاقد اینترنت به ۶ روستا کاهش یافت و به زودی ۲ روستای دیگر مجهز به اینترنت پرسرعت می‌شود.

اقدام‌های توسعه‌ای فرودگاه، ارتقای ایمنی راه و حمل و نقل ریلی سمنان

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: گرفتن مجوز مرز هوایی، تامین مخزن سوخت با اعتبار ۲ میلیارد تومان، پنج میلیارد تومان و یک ۱۰ میلیارد تومان و ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز بخش سوخت فرودگاه امضای وزیر گرفته شده و مجوز پرواز به نجف نیز گرفته شد و پرواز به دمشق نیز در برنامه است.

وی ادامه داد: قطار محلی سمنان- مشهد و بالعکس با تلاش و همراهی مدیرعامل راه‌آهن کشور در سمنان فعال شده و پیمانکار برای احداث راه سمنان به فیروزکوه در محدوده استان سمنان مشغول فعالیت است.

گلرو اضافه کرد: سمنان به ساری مسیر کیاسر و مسیر شهمیرزاد دوآب مطالعات انجام شده و اجرای طرح پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: مسیر معلمان در جنوب سمنان با وجود پیگیری‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است و پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای واحدهای راکد و رفع موانع تولید واحدهای تولیدی در این حوزه انتخابیه را با اهتمام ویژه دنبال کرد.

گلرو افزود: ایجاد قطب دامپروری در مهدیشهر با تکیه بر مطالعه‌های انجام شده در دست پیگیری است که اجرای آن سبب تحول‌ می‌شود.

برچسب‌ها