آنچه در دیدار وزیر نیرو با نماینده ولی فقیه در استان سمنان گذشت/ تاکید بر رفع بحران آب

سمنان - ایرنا - دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به دیدار اخیر وزیر نیرو با حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی اعلام کرد که در این دیدار بر رفع بحران آب در این خطه تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو روز پنجشنبه سیزدهم بهمن برای افتتاح و بازدید از چندین طرح صنعت آب و برق میهمان استان دارالمرحمه سمنان بود و در این بین، دیدارش با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی بدون حضور خبرنگاران و صاحبان رسانه برگزار شد.

افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان سمنان شامل افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در دامغان، افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب دامغان، آغاز ساخت سه‌هزار سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان در امیریه دامغان، بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب و افتتاح ۱۴ طرح آب و فاضلاب در شهرستان شاهرود و افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی و همچنین حضور در میز ارتباط مردمی و نشست تخصصی با مدیران صنعت آب و برق در شهرستان سرخه از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان سمنان بود.

بیشتر بخوانید:
وزیر نیرو: مشکل کم‌آبی سمنان را حل می‌کنیم+ فیلم

دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان امروز (یکشنبه) اعلام کرد: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در سفر به سمنان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کرد.

در این دیدار که سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان و عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تشکر از تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت، با اشاره به وقوع خشکسالی کم سابقه و بحران آب در نقاط مختلف استان سمنان بر ضرورت تسریع در تکمیل طرح‌های تامین آب استان تاکید کرد.

آنچه در دیدار وزیر نیرو با نماینده ولی فقیه در استان سمنان گذشت/ تاکید بر رفع بحران آب

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه وزیر نیرو علاوه بر مسوولیت این وزارتخانه، معین هیأت دولت در استان نیز است، گفت: توقع مردم استان سمنان از دولت آیت الله رئیسی به ویژه مسوولان وزارت نیرو، حل مساله کمبود آب در استان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با یادآوری پیامدهای مخرب بحران آب بر بخش‌های مختلف استان سمنان اظهار کرد: بحران آب امروز نه تنها به سدی برای توسعه استان تبدیل شده، بلکه ادامه حیات را نیز تهدید می‌کند.

وی با هشدار نسبت به خالی شدن سفره های زیرزمینی در جنوب سمنان افزود: فرونشست زمین در مناطق جنوبی این خطه به تهدید مهمی برای خطوط راه آهن تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب برای افزایش جمعیت گفت: مساله جمعیت در حال تبدیل به یک بحران جدید است و نمی‌توان بدون ایجاد زیرساخت های لازم نظیر حل مساله آب، انتظار افزایش و حتی تثبیت نرخ رشد جمعیت در استان را داشت.

انتقال آب دریای خزر هر چه سریعتر عملیاتی شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: انتقال آب دریای خزر با توجه به بدون مانع اعلام شدن این طرح از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، هرچه سریعتر عملیاتی شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه‌های مردم شهرستان شاهرود اشاره کرد و خطاب به این عضو کابینه سیزدهم گفت: مردم شاهرود علاوه بر مشکل آب، با مشکلات زیست‌محیطی نظیر چالش‌های ایجاد شده در قله شاهوار مواجه هستند، چرا که این مساله اکوسیستم منطقه را تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های صنعتی استان سمنان، تامین زیرساخت‌های بخش صنعت از جمله آب، برق و گاز را ضروری دانست و تاکید کرد: صاحبان صنعت از دولت و وزارت نیرو توقع دارند نسبت به مهیا کردن زیرساخت‌های لازم اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تشکر از همراهی واحدهای صنعتی در مدیریت مصرف گاز استان اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسوولان هرچه سریعتر مشکل تامین گاز صنایع حل شود.

مردم استان سمنان چشم انتظار سفر رییس جمهور

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی خاطر نشان کرد: مردم استان سمنان چشم انتظار سفر دوم آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور به این استان هستند.

آنچه در دیدار وزیر نیرو با نماینده ولی فقیه در استان سمنان گذشت/ تاکید بر رفع بحران آب

در این دیدار، وزیر نیرو نیز با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های این وزارتخانه در استان سمنان با تایید نیاز آبی استان گفت: وزارت نیرو خود را موظف به رفع مشکل آب در استان سمنان می‌داند.

علی‌اکبر محرابیان افزود: مشکل آب استان سمنان با طرح های متنوع مدیریتی رفع خواهد شد.

فیلم دستاوردهای سفر وزیر نیرو به استان سمنان از زبان استاندار را اینجا مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:
آب، اساسی‌ترین مطالبه مردم استان سمنان
وزیر نیرو: مشکل کم‌آبی سمنان را حل می‌کنیم+ فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha