کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: تواضع و ادب همراه با پیروی از سبک زندگی امیرالمومنین (ع) سر منشا و ویژگی ورزش پهلوانی است.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در جمع ورزشکاران زورخانه ثامن الائمه(ع) و در حضور «محمدرضا طالقانی» رییس اسبق فدراسیون کشتی ایران گفت: در مدت ۱۰ ماه که در کاشان حضور دارم این هشتمین حضور من در زورخانه ها و در جمع ورزشکاران این رشته باستانی است.

وی اظهار کرد:ورزش پهلوانی و زورخانه ای، یاددهنده بعضی از خصوصیات اخلاقی و اسلامی است، از همان لحظه ورود به زورخانه باید سر را خم کرد و این نشانه تواضع و دوری از تکبر است که در قرآن و روایات به آن اشاره شده است.

امام جمعه کاشان در ادامه بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید، اگر شتر از سوراخ سوزن رد شد، متکبر هم وارد بهشت می شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: دیگر فضیلت اخلاقی این ورزش رعایت ادب و احترام پیشکسوتان است،حضرت علی(ع) می فرمایند، بزرگترین ارث ادب است و شما با ورزش این کلام حضرت علی(ع)را عملی به دیگران منتقل می کنید.

وی اظهار کرد: نام حضرت علی (ع) در مدت زمانی که این ورزش در حال انجام است گفته می شود و ذکر نام حضرت علی(ع) مدام در فضای زورخانه طنین انداز است و بر همین مبنا من در شب احیا ماه رمضان، که شب دعا و عبادت است مدتی از وقت را با آقای سلامیان زاده، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان در یکی از زورخانه های شهرستان حاضر شدیم، چون در روایت داریم وقتی نام علی (ع) که به گوش انسان می رسد، گناهانی که انسان با گوش خود انجام داده، خداوند آن را می بخشد.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص آقای طالقانی رییس اسبق فدراسیون کشتی ایران افزود:در لیله المبیت که کفار و مشرکین قصد کشتن پیامبر(ص) را داشتند حضرت علی(ع) جای پیامبر خوابید و جان پیامبر را نجات داد، اگر بخواهیم آقای طالقانی را توصیف کنیم، در روزگاری که منافقین به ترور شخصیت های نظام دست می زدند و اوضاع امنیتی به دلیل عدم وجود سپاه و دستگاه های اطلاعاتی منسجم در اوایل انقلاب مناسب نبود، آقای طالقانی محافظ حضرت امام خمینی(ره) بود و این خطر را برای جان خود پذیرفت که حضرت امام(ره) سالم بماند.

محمدرضا طالقانی چهره نام آشنای امروز ورزش ایران که دربحبوحه انقلاب در کنار مردم برای دفاع از وطن از رفتن به مسابقات کشتی در آن روزها صرف نظر کرد تا به مردم بپیوندد، روز دوازدهم فروردین ۱۳۵۷به عنوان محافظ شخصی حضرت امام خمینی(ره) حضور داشته است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.