۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۳:۱۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85080586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:ضعف ایمان و گرایش به مادیات عامل مهم انحراف جامعه پس از رحلت پیامبر(ص) بود

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:ضعف ایمان در افراد تازه مسلمان و گرایش به مادیات از جمله مهم‌ترین عوامل انحراف جامعه اسلامی پس از وفات پیامبر (ص) بود.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید سعید حسینی شامگاه سه شنبه در مراسم احیا شب قدر در دارالسلام  کاشان افزود:بسیاری از شیعیان می پرسند چرا ۷۰ روز بعد از واقعه غدیر در مسیر ولایت انحراف ایجاد شد،بیشتر مسلمانان سه سال آخر عمر پیامبر(ص) و وقتی مکه فتح شد به اسلام گرویدند اما ایمان آنها عمقی نبود و اگر ایمان عمیق نباشد با کوچکترین شبهات از بین می رود.

امام جمعه کاشان بیان کرد: خواص جبهه حق در َآن زمان باید ایمان را به مردم به شکل عمقی آموزش می دادند اما به این مهم بی توجهی شد و به همین دلیل افراد تازه مسلمان با ایمان ضعیف ولایت حضرت علی(ع) را با امور دنیوی مثل خرما و آرد مجانی معامله کردند.

حجت الاسلام حسینی گفت:امام علی(ع) می فرمایند روز رحلت پیامبر(ص) از من سوال نشد که ایشان چه فرموده اند ، انصار به دنبال سعد ابن عباده و مهاجران هم به دنبال فرد دیگری بودند اما کسی به دنبال پیگیری صحبت پیامبر(ص) در روز غدیر نبود چون ایمان قوی نبود، در سه سال آخر عمر پیامبر(ص) افراد به شکل گروهی به اسلام گرویدند اما ایمان آنها قوی نبود.

وی اظهار کرد:فضائل حضرت علی(ع) بسیار زیاد است و بزرگان اهل سنت کتابی به نام شواهد التنزیل دارند که شواهدی که در قرآن درباره حضرت علی(ع) آمده در این کتاب جمع آوری شده است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:وقتی دختر دبیرستانی ما با چادر وارد دانشگاه می شود اما یک استاد در خصوص حجاب شبهه ایجاد می کند و به همین دلیل مدتی بعد از شروع ترم تعداد بچه های چادری کاهش پیدا می کند چون در این خصوص بصیرت آفرینی نشده که به فرزندان خود بگوییم این چادر لباسی است که وقتی حضرت زهرا(س) از پیامبر(ص ) پرسید بالاترین فضیلت برای زن چیست ایشان فرمودند بالاترین فضیلت برای زن این است که نامحرم او را نبیند و آیت الله جوادی عاملی در شرح این تعبیر فرمودند که زن امروز باید بالاترین تخصص را داشته باشد که دیگر نیازی به مراجعه به نامحرم پیدا نکند.

وی اظهار کرد:حضرت زهرا(س) وقتی ناچار شد که حق حضرت علی(ع) را بگیرد با چادر و پوشش کامل وارد صحنه سیاسی شد.

امام جمعه کاشان بیان کرد:باید ایمان فرزندان خود را قوی کنیم و یکی از راه های تقویت ایمان در بین جوانان و نوجوانان ،استفاده از آثار شهید مطهری است،آیت الله جوادی آملی می فرمایند که آیت الله مطهری هرچه را پذیرفته با استدلال بوده و آنچه را رد کرده هم با استدلال بوده است.

حجت الاسلام حسینی گفت:اگر می خواهیم اتفاقی که در سقیفه رخ نداد و بعد از ۷۰ روز از واقعه غدیر خم انحراف نسبت به مسیر ولایت ایجاد شد امروز شاهد تکرار این اتفاق نباشیم باید اصول دین را در فرزندمان تقویت کنیم و اگر اصول دین قوی باشد شهید چمران ها ظهور می کنند که به بالاترین درجه علمی می رسد اما وقتی موضوع فلسطین پیش آمد همه امکاناتش را رها کرد و به لبنان رفت.

وی افزود:شهدا ایمانشان راسخ بود و در حدیث آمده که مردی از قم قیام می کند که افرادی که مثل آهن آبدیده محکم هستند این مرد را حمایت می کنند و شاهد بودیم که ۱۰ سال آزادگان ما در اسارت صدامیان بودند و زمینه منقلب شدن صدامیان را هم فراهم کردند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha