شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: بیماران با علایم مشکوک به کرونا و یا آنفلوآنزا ضمن رعایت قرنطینه خانگی از خوددرمانی پرهیز و بی‌درنگ به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین شیبانی روز یکشنبه به خبرنگاران افزود: علایم ابتلا به آنفلوآنزا شبیه کرونا است اما راه‌های مقابله با این ۲ بیماری با هم متفاوت است، پس از خوددرمانی پرهیز کنید.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان‌ها بستری هستند، ابراز کرد: بیماری که به مراکز درمانی مراجعه می‌کند پس از انجام آزمایش سرپایی و تشخیص ابتلا به کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی معمولی برای ادامه روند درمانی در بخش‌های مخصوص به آن بیماری بستری می‌شود و تحت درمان قرار می‌گیرند.

شیبانی با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته میزان مراجعه و بستری بیماران مبتلا به کرونا در شرق استان سمنان به مراکز درمانی افزایشی با شیب ملایم است، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری با علایم تنفسی مشکوک به کرونا و آنفلوآنزا تا قبل از این بازه زمانی به صفر رسیده بود اما هم اکنون ۱۶ بیمار در بیمارستان امام‌حسین (ع) شاهرود بستری هستند.

پنج بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: از این تعداد پنج بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان تحت درمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون فوتی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا طی ۲ ماه گذشته ثبت نشده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و روند افزایشی مبتلایان باید منتظر یک اوج همه‌گیری دیگر باشیم.

شیبانی بر استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: تکمیل مراحل چهارگانه واکسیناسیون، پرهیز از حضور در تجمعات غیرضروری و استفاده از ماسک مناسب‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ابراز کرد: استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و همچنین برای کسانی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند مانند پرستاران در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان ضروری است.

وی با بیان اینکه در انجام واکسیناسیون پیشرفت زیادی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نداشتیم، افزود: آمار تزریق دُز نخست و دوم مناسب است اما آمار تزریق دُزهای سوم و چهارم در شهرستان‌های شاهرود و میامی مطلوب نیست.

شیبانی با اشاره به اینکه تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در شرق استان سمنان آمادگی تزریق واکسن را دارند، اظهار کرد: در برخی از شهرها و روستاها پایگاه‌های جهادی برای واکسیناسیون آمادگی دارند.

شهرستان شاهرود هم اکنون در وضعیت زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

برچسب‌ها