رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان: سه کرونایی در آی‌سی‌یو بستری هستند

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: سه بیمار کرونایی مبتلا به زیرگونه جدید دلتا اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه یا آی‌سی‌یو در مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه بستری هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کامران قدس روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ورود سه زیرسویه جدید کرونا به کشور، در روزهای اخیر تعداد بیماران چه به صورت مراجعه سرپایی و چه بستری درمجموعه تحت پوشش دانشگاه افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۱ بیمار بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی وابسته به علوم پزشکی استان سمنان تحت درمان هستند، اضافه کرد: از مجموع بستری ها سه نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند، در حالی که در هفته های گذشته آمار افراد بستری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه در یک هفته به عدد یک رسیده بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ابراز داشت: در جدیدترین رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان سرخه در وضعیت نارنجی، شهرستان مهدیشهر در وضعیت زرد و سایر شهرستان های تحت پوشش دانشگاه در وضعیت آبی قرار دارند.

قدس با اشاره به اینکه تاکنون۹۷۹ هزار و ۱۷۰ دز واکسن کووید۱۹ در جمعیت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تزریق شده است، گفت: تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به زیرسویه های جدید کووید۱۹ بسیار موثر است و افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آن ها گذشته، برای دریافت واکسن نوبت بعد اقدام کنند و در این زمینه تمام مراکز درمانی آماده پذیرش واکسیناسیون مراجعه کنندگان در استان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان: سه کرونایی در آی‌سی‌یو بستری هستند

وی با بیان این که ابتلا به زیرسویه جدید شامل علائم عمومی است خاطرنشان کرد: بدن درد، سردرد، سرفه و تاری دید از علائم شایع است. نیازی به مراجعه مجزا جهت انجام آزمایش کرونا وجود ندارد و در زنجیره خدمت کرونا خدماتی از قبیل غربالگری، ویزیت سرپایی، بستری و گرفتن آزمایش کرونا طبق شیوه نامه ها انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و انجام واکسیناسیون به موقع تاکید و بیان کرد: از شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۳ هزار و ۱۵ شهروند به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۲۵۴ نفر در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری و ۵۰ هزار و ۷۶۱ فرد به صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرعت ابتلای این گونه ویروس جدید پنج برابر از گونه های قبلی کرونا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha