همدان- ایرنا- رییس هیات دو ومیدانی همدان گفت: بزرگترین طرح استعدادیابی دوندگان علاقه‌مند در رشته صحرانوردی کشور در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در همدان آغاز شد.

«مسعود بنوان» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵ هزار دونده صحرانورد نوجوان و جوان در شهرهای مختلف استان همدان در این طرح استعدادیابی شرکت می کنند که ۳۰۰ دونده برتر برای مرحله بعدی انتخاب می شوند.

وی اضافه کرد: هم اینک طرح استعدادیابی در شهرستان‌های همدان و فامنین با شرکت سه هزار دونده در حال اجرا است و سایر شهرستان‌ها نیز شروع به فعالیت کرده‌اند.

بنوان با بیان اینکه ستاد کنگره شهدای استان، سپاه، پایگاه‌های مقاومت بسیج، ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و شهرداری با این طرح همکاری دارند افزود: مهمترین خواسته ما از اجرای مطلوب این طرح همکاری بیشتر آموزش و پرورش به عنوان نهاد دانش آموزی است که بیشترین جمعیت نوجوان و جوان را دارد.

رییس هیات دو ومیدانی همدان با اشاره به رویکرد اجرایی در طرح استعدادیابی دونده‌های صحرانورد گفت: بهترین‌های این طرح در قالب لیگ‌های برتر و دسته اول صحرانوردی کشور، شرکت می‌کنند.

بنوان با اشاره به اینکه لیگ برتر و دسته یک دوصحرانوردی کشور مهرماه سال آینده همزمان با کنگره شهدا و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حسین همدانی آغاز می‌شود، افزود: بهترین‌های کشور در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در این مسابقات حضور خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: لیگ صحرانوردی کشور به میزبانی پیست اختصاصی ورزشگاه شهید مفتح شهر همدان برگزار خواهد شد.

همدان از استان‌های پیشتاز در رشته‌های دوومیدانی و دوصحرانوردی کشور است.