شهرری- ایرنا -فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه ترور شهدای هسته ای نشان از ترس دشمنان در پیشرفت ایران مقتدر است گفت: از افتخارات دانشمندان ایران میزان تاثیر گذاری و اهمیت و ویژگی های منحصر به فردی است که شهدای هسته ای ما داشتند.

حمید زمانی پنجشنبه عصر در حاشیه آئین گرامیداشت سالروز شهادت شهید رضا قشقایی در صحن ورودی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همین ویژگی ها باعث شد که مغضوب ترین دشمن جمهوری اسلامی ایران که رژیم صهیونیستی است راسا به شهادت رساندن این عزیزان ایران اسلامی اقدام کند.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری خاطرنشان کرد: پاسداشت خون شهدای هسته ای بیانگر این است که ما راه این دوستان و ادامه پیشرفت های هسته ای که به مصون سازی نظام جمهوری اسلامی ایران منجر می‌شود و حالت بازدارنده ای دارد را باید ادامه دهیم چرا که نقش به سزایی در رشد و پیشرفت کشور در همه زمینه ها اعم از دفاعی و پزشکی و درمانی خواهند شد.

وی تصریح کرد: خوشحالیم از این که مردم خوب شهرستان ری دور هم جمع شده اند و به پاسداشت خون شهید قشقایی پرداختند، این شهید بزرگوار از افتخارات شهر ری بود و همواره در همه برهه های انقلاب اسلامی و فرازهای امنیتی شهر ری همواره سهمی از شهید و شهادت دارد.

وی افزود: در ماجرای ترور شهدای هسته ای افتخار ما این است یکی از بهترین خانواده های شهرمان گلی را تقدیم انقلاب کرده است امیدواریم که امانت دار خوبی باشیم و بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و جوانان را متوجه این کنیم که ترور شهدای هسته ای نشان می دهد پیشرفت و اعتلای ایران برای دشمن آزاردهنده و غیرقابل تحمل است.

زمانی گفت: این عزیزان موثرند و شدت اثرشان به حدی است که دشمن در صدد ترور آنها بر می آید، به یاری خداوند این مسیر باز است و رشد کشور به هیچ عنوان متوقف نمی شود و انشالله شاهد ظهور و بروز تولیدات جدید فعالان هسته ای خواهیم بود.

حسن نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، در حاشیه این مراسم با گرامیداشت این روز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت : امروز سالگرد شهید احمدی روشن و قشقایی است و خانواده ایشان زحمت کشیدند و مراسمی با شکوه و ستودنی برگزار کردند.

سرکار خانم رقیه قمی مادر شهید رضا قشقایی شهید فناوری هسته ای در مراسمی که بر سر مزار این شهید برگزار شد درگفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : مردم راه شهیدان را ادامه بدهند، نگذاریم خون شهدا پایمال شود. از ویژگی های مهم شهید قشقایی، مردم داری و ولایت مداری بود .

به گزارش ایرنا، شهید رضا قشقایی فرد متولد ۱۳۵۷ و پرورش یافته شهرستان ری است. وی در خانواده‏ای متدین و سختکوش پرورش یافت. دوران زندگی‏ اش را ابتدا با کارگری آغاز کرد. همزمان با درس و کار، مسئول فرهنگی پایگاه بسیج مسجد محله ‏شان بود و در نهایت کارمند سازمان انرژی اتمی شد.

وی پس از آشنایی با شهید مصطفی احمدی روشن، فصل جدیدی از زندگی‏ اش رقم خورد. رابطه ‏ای که بین او و شهید احمدی روشن بود، هرگز یک رابطه‏ رئیس و مرئوس نبود. آنها خیلی راحت و بی تکلف با هم کار می کردند.

شهید احمدی روشن وقتی رضا قشقایی را به پدرش معرفی کرد، گفت: «من که برادر نداشتم،داداش رضا از این به بعد داداش منه، همون طور که با من راحت هستید، از این به بعد با آقا رضا هم راحت باشید.»

شهید مصطفی احمدی روشن از متفکرین جهاد علمی به همراه شهید قشقایی ساعت ۸:۳۰ صبح ۲۱ دی سال ۱۳۹۰،در سالگرد ترور شهید علیمحمدی دانشمند هسته ای ، به دلیل انفجار ۲ بمب ثانیه‌ای که توسط ۲ نفر موتورسوار به بدنه اتومبیل وی چسبانده شده بود، ترور شدند.