شهردار منطقه ۲۰ : شهدای هسته ای به دست ایادی استکبار به شهادت رسیدند

شهر ری - ایرنا - شهردار منطقه ۲۰ (شهر ری ) در مراسم بزرگداشت شهید قشقایی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت: شهدای هسته ای به دست ایادی استکبار و دشمنان این ملت به شهادت رسیدند که هدفشان متوقف کردن صنعت هسته‌ای ایران بوده است.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید قشقایی و شهید احمدی روشن روز شنبه با حضور خانواده معظم شهداء رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ ( شهر ری )، معاون برنامه ریزی شهرداری تهران، حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی معاونت امور علمی و ‌فرهنگی آستان، حسین نصراله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، شهرداران نواحی و مردم انقلابی و شهید پرور شهرستان ری در صحن باغ طوطی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

شهید مصطفی احمدی روشن از متفکرین جهاد علمی به همراه شهید قشقایی ساعت ۸:۳۰ صبح ۲۱ دی سال ۱۳۹۰، سالگرد ترور شهید علیمحمدی، به دلیل انفجار ۲ بمب ثانیه‌ای که توسط ۲ نفر موتور سوار به بدنه اتومبیل وی چسبانده شده بود، ترور شدند.

پیکر شهید رضا قشقایی با حضور جمعی از مردم شهید پرور شهرری در صحن باغ طوطی حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شده است.

رضا شنگی شهردار منطقه با تاکید بر اینکه هر چه داریم از شهدا داریم و شهدا چراغ راه ما هستند، اظهار داشت: این شهدا به دست ایادی استکبار و دشمنان این ملت به شهادت رسیدند که هدفشان متوقف کردن صنعت هسته‌ای ایران بوده است.

شهردار منطقه ۲۰ : شهدای هسته ای به دست ایادی استکبار به شهادت رسیدند



حسن نصرالله نیز در حاشیه این مراسم با گرامیداشت شهید رضا قشقایی بیان کرد: بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت مرهون خون شهدای هسته ای است که در عرصه دانش هسته ای بسیار خاموش زحمت کشیدند و به شهادت رسیدند.

شهید مصطفی احمدی‌روشن فارغ‌التحصیل رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف به همراه همکارش شهید رضا قشقایی دو تن دیگر از حماسه‌سازان عرصه علم و فناوری و خدمتگزاران صنعت هسته‌ای کشور بودند که به دست عمال سرسپرده استکبار جهانی و با روشی ناجوانمردانه شربت شهادت را نوشیدند.

شهید رضا قشقایی فرد متولد ۱۳۵۷ و پرورش یافته شهرستان ری است. وی در خانواده‏ای متدین و سختکوش پرورش یافت. دوران زندگی‏اش را ابتدا با کارگری آغاز کرد. همزمان با درس و کار، مسئول فرهنگی پایگاه بسیج مسجد محله ‏شان بود و در نهایت کارمند سازمان انرژی اتمی شد. پس از آشنایی با شهید مصطفی احمدی روشن، فصل جدیدی از زندگی‏ اش رقم خورد. رابطه ‏ای که بین او و شهید احمدی روشن بود، هرگز یک رابطه‏ رئیس و مرئوس نبود. آنها خیلی راحت و بی تکلف با هم کار می کردند.

از شهید قشقایی یک پسر به نام محمدحسین به یادگار مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha