مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: دشمن به دنبال تضعیف دین مردم است و با اهانت به رهبر معظم انقلاب موضع خود را نشان می‌دهد ولی مردم ایران در مقابل آنها ایستادگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در بارگاه منور رضوی افزود: خداوند در قرآن کریم خطاب به مومنان گفته است که دشمن تا زمانی که دین شما را از بین ببرد با شما مبارزه خواهد کرد و در شرایط کنونی نقشه دشمن قابل درک است.

وی با بیان اینکه ملت ایران در طول انقلاب اسلامی با انواع شگردهای دشمنان رو به رو شده اند، بیان کرد: دشمن در عین حال شکست خورده است زیرا رمز پیروزی مردم، دینداری آنهاست که موجب می‌شود آنان با همه مشکلات اقتصادی پای دین خود ایستادگی کنند.

آیت الله علم الهدی توهین به مقام ولایت را نشانه ناکامی دشمن دانست و گفت: آنها با مردم جنگ دارند و خشم خود را از طریق اهانت به مقام معظم رهبری و ولی فقیه نشان می‌دهند که آن هم نشان از ضعف و ناکامی دشمن در رخدادهای اخیر کشور بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی، این مسئله را در دیدار با مداحان اهل بیت تبیین کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دشمنان می‌دانند که این خیمه یک عمود بیشتر ندارد و آن هم ولایت و رهبری است و اگر مردم از اطراف این عمود کنار بروند، این خیمه می‌خوابد و اگر روزی حاکمیت ولایت که بر اساس ولایت پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) است از این کشور برداشته شد، مردم بی دین شده و آنها پیروز خواهند شد.

وی تصریح کرد: آنها به پیاده نظام خود دیکته می کنند که به رهبری اهانت کنید ولی به رییس جمهور و مسوولان کشور اهانت نکنید، زیرا می خواهند مردم دست از ولایت بکشند.

عضو خبرگان رهبری گفت: در رأس همه خواسته‌های ملت ایران دین‌خواهی قرار دارد و مردم در راه ارزشهای دین از فدا کردن جان خود نمی ترسند.

آیت الله علم الهدی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته مشهد ضمن اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: در بیان ویژگی‌های حضرت زهرا(س) متأسفانه شاهد افراط و تفریط هستیم به‌ گونه‌ای که، برخی عظمت ایشان را به خاطر نسبت‌ با پیامبر(ص)، حضرت علی (ع) و یا مادر حسنین (ع) می‌دانند.

خطیب جمعه مشهد افزود از سوی دیگر بعضی افراد نیز بدون ‌توجه به اهمیت نسبت‌های حضرت زهرا(س)، کرامت وجودی آن حضرت را به خاطر جایگاه وجودی خود در عبادات می دانند که هیچکدام درست نیست.