بجنورد- ایرنا- مدیرکل ورزش و امورجوانان خراسان‌شمالی گفت: تمامی فعالیت و مجموعه‌های ورزشی استان به دلیل مدیریت مصرف انرژی در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۴ و ۲۵ دی‌ماه) تعطیل است.

حمید امیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی اعلام استانداری خراسان شمالی و با تداوم برودت هوا و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، از امروز (شنبه) تمامی اماکن و مجموعه‌های ورزشی تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در این راستا ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، سرکشی و بازرسی دوره‌ای از اماکن ورزشی را خواهند داشت.

امیری با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف حامل‌های انرژی در زیرساخت‌های ورزشی، گفت: تاسیسات فنی مکان‌های ورزشی نیز مورد بازبینی و رفع اشکال قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ورزش و امورجوانان خراسان شمالی یادآور شد: اینک ۲۳۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان وجود دارد که که در نوبت صبح و عصر خدمات ورزشی را به عموم ارایه می‌دهد.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تولیدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.