۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84993297
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکورد مصرف گاز خانگی در خراسان‌شمالی شکسته شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مشترکان بخش خانگی استان با مصرف ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار متر مکعب گاز در طول شبانه روز گذشته رکورد مصرف این سوخت را در سال جاری شکستند.

سید محمود هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مجموع در شبانه روز گذشته هفت میلیون و ۷۹۰ هزار متر مکعب گاز در خراسان شمالی مصرف شد که مشترکان بخش خانگی شامل منازل مسکونی، تجاری و سازمان ها در این بازه زمانی به دلیل برودت هوا ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار متر مکعب گاز مصرف کردند و مابقی مربوط به صنایع و واحد های تولیدی استان است.

به گفته وی؛ امسال مشترکان بخش خانگی استان در پایین ترین میزان مصرف تا سقف ۲ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در روز مصرف کرده بودند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی نسبت به افزایش مصرف گاز مشترکان خانگی و تجاری در استان هشدار داد و افزود: با توجه به برودت هوا و کاهش دما پیش بینی می شود که مصرف گاز بخش خانگی به بیش از ۸۵ درصد برسد.

وی بر صرفه جویی گاز در بخش خانگی تاکید کرد و گفت: اینک در شرایط بحران مصرف سوخت قرار داریم و در صورت ادامه این روند و افت فشار گاز مشکلات بیشتری ایجاد خواهد کرد.

هاشمی دمای آسایش منازل مسکونی و اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد دانست و افزود: هر یک درجه کاهش دما دست کم بین ۶ تا هفت درصد مصرف گاز طبیعی را پایین می آورد که با صرفه جویی زمینه مصرف گاز طبیعی برای تمامی مشترکان فراهم می شود.

وی تصریح کرد: اولویت شرکت گاز تامین بخش خانگی است و در فصل سرد که مصرف این بخش افزایش پیدا می کند مرکز دیسپچینگ به صورت کشوری نسبت به اولویت بندی و محدودیت مصرف گاز صنایع بزرگ در سطح کشور و با هماهنگی سازمان‌های متولی از جمله توانیر اقدام می کند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه اعمال محدودیت گاز صنایع برای استمرار گاز مصرفی در بخش خانگی انجام می شود اظهار کرد: شهروندان با صرفه جویی می توانند به چرخه تولید استان و کشور کمک کنند.

به گزارش ایرنا، بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه جاری آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا صبح روز پنجشنبه در استان فعال است.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

تاکنون به هزار و ۳۹ واحد صنعتی و ۱۶ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که در این حوزه، شرکت گاز خراسان شمالی رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر پنج درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha