سمنان- ایرنا- طبق اعلام رنگ‌بندی کرونایی از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیمی از شهرستان‌های استان سمنان اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در استان سمنان شهرستانهای شاهرود، میامی، گرمسارو آرادان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

طبق این نقشه، سرخه تنها شهرستان با وضعیت نارنجی و پرخطر در استان سمنان محسوب می شود.

سمنان، دامغان و مهدیشهر نیز شهرستانهای با وضعیت زرد کرونایی هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز همانند هفته های گذشته صفر بوده و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۲ به ۶ شهر کاهش یافت.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۴۳ به ۱۲۲ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۲۹۳ به ۳۲۰ شهر کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، کرونا از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ در کشور شایع و واکسیناسیون سراسری نیز از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ در کشور آغاز شد.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا کنون، ۱۴۴ هزار و ۷۳۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

همچنین تا کنون ۶۵ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۴۴ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۱۹۸ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۷۳۱ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۵۷۳ دُز رسیده است.

به گزارش ایرنا، هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.