ساری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران گفت: ۶۴ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثاگر مازندران به برکت انقلاب اسلامی با جذب در دستگاه‌های اجرایی و دریافت تسهیلات مورد نیاز دارای شغل شدند.

سعید کهنسال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع اشتغال ایجاد شده، ۳۴ هزار نفر با جذب در دستگاه های اجرایی و مابقی نیز با دریافت تسهیلات مورد نیاز دارای شغل شدند.
وی با تشریح دستاورهای بزرگ انقلاب اسلامی برای جامعه ایثارگری مازندران، پرداخت تسهیلات مسکن به ۴۶ هزار و ۸۶۲ نفر، ارائه خدمات تامین مسکن به ۴۳ هزار و ۶۱۶ نفر، برقراری حقوق، مزایا و مستمری برای ۳۱ هزار و ۳۹۵ نفر و احراز جانبازی برای یکهزار و ۵۰۰ نفر را از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای جامعه ایثارگری مازندران ذکرکرد.
این مقام مسوول، ساماندهی یکهزار و ۴۷ گلزار در قالب ۶ هزار و ۲۶۹ مزار شهدا، اجرای طرح سپاس و دیدار با ۵۵۳ هزار و ۱۲۴ نفر از ایثارگران، انجام مشاوره مددکاری به ۲۹۱ هزار و ۷۲۹ نفر، دیدار معتمدین معین با ۴۵ هزار نفر از ایثارگران، بیمه عمر و حوادث برای ۲۱۲ هزار و ۱۱۴ نفر، بیمه حوادث غیرمترقبه برای ۲۲۱ هزار و ۶۱۸ نفر و پرداخت تسهیلات از صندوق شاهد به ۱۴۴ هزار نفر از جامعه ایثارگری مازندران را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای ارایه خدمات مطلوب به خانواده های معظم شهدا و ایثارگر عنوان کرد.

دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب در حوزه فرهنگی بنیاد شهید مازندران
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران گفت که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۴۰ هزار و ۷۵۰ مورد از خاطرات والدین، همسران و جانبازان جمع آوری و مستند سازی و ۱۹۸ عنون کتاب در حوزه ایثارو شهادت در مازندران تالیف و تدوین شد.
کهنسال، تولید موسیقی و سمفونی حوزه ایثار و شهادت با ۲۶۰ مورد، طراحی و احداث ۲۸ حسینیه شهید و هشت مرکز فرهنگی گلزار شهدا، براگزاری ۳۵ هزار یادواره و کنگره شهدا، اعطای ۲ نشان ملی ایثار به والدین ۲، سه، چهار و پنج شهید، انجام ۲ هزار تبلیغات محیطی و هنری، کسب ۵۰۰ مدال قهرمانی در رشته های مختنلف ورزشی، ارائه خدمات سیاحتی و زیارتی به ۷۶۰ هزار نفر، ارائه خدمات و تسهیلات آموزش عمومی و عالی به ۳۴۸ هزار و ۷۰۰ نفر، حمایت از ۴۴۰ نفر از ایثارگران و تشکیل ۳۳ تشکل ایثارگری در مازندران را از جمله دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در طول ۴۴ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ذکر کرد.

ارایه خدمات در حوزه بهداشت و درمان
وی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثاگران و افراد تحت تکفل از مزیای بیمه همگانی برخوردار شدند، خاطرنشان کرد: همچنین در طی این مدت، ۱۵۴ هزار نفر از ایثاگران مازندرانی از مزایای بیمه مکمل و تکمیلی بهره مند شدند.
این مقام مسئول، برگزاری کمیسیون پزشکی و حق پرستاری برای ۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر، ارایه خدمات اروتز و پروتز به پن ج هزا رو ۴۰۰ نفر و اجرای طرح پایش سلامت برای ۷۶۸ هزار و ۱۴۰ از ایثارگران را از جمله خدمات ارائه شده نظام اسلامی به جامعه ایثارگری مازندران اعلام کرد.

بهبود خدمت رسانی به جامعه ایثارگری مازندران در دولت سیزدهم

کهنسال، بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به ایثارگران را از اولویت کاری دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم، دولتمردان استفاده از از تمام امکانات و ظرفیت های موجود را نیز دردستور کار دارند تا خدمات مطلوبتری به جامعه ایثارگری ارائه شود.

وی با بیان اینکه از زمان روی کارآمدت دولت سیزدهم، علاوه بر افزایش خدمات دهی به جامعه ایثاگری، کیفیت بخشی در نحوه ارائه خدمات عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان را شاهد هستیم.
کهنسال، ارائه خدمات بیمه مکمل به ۷۸ هزار و ۶۸۰ نفر، ارائه خدمات پایه به ۴۶ هزار و ۹۹۱ نفر، بهره مندی ۷۸۷ هزار و ۷۹۴ نفر از مزایای بیمه مکمل، برگزاری کمیسیون های پزشکی برای تعیین درصد ۲ هزار و ۴۰۷ نفر، برقرار حق پرستاری ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر برابر ماده ۲۲ و ۲۶ برای یکهزار و ۳۳۳ نفر، ارائه خدمات ارتز و پروتز و تجهیزات پزشکی به یکهزار و ۸۰۵ نفر، اجرای طرح پایش سلامت خانواده های شاهد و ایثارگر در منزل و مطب به ۳۸ هزار و ۴۰۷ نفر و انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا و هپاتیت به هفت هزار نفر از جامعه ایثارگری مازندران را از جمله اقدامات و عملکرد دولت سیزدهم در راستای تداوم خدمت رسانی به جامعه ایثارگری ذکر کرد.

تلاش های بنیاد شهید در حوزه فرهنگی
وی خاطرنشان کرد: از زمان روی کار آمدت دولت سیزدهم تاکنون کار جمع آوری و مستند سازی ۲ هزار مورد از خاطرات والدین، همسران و جانبازان مازندرانی انجام شد ضمن اینکه چهار عنوان کتاب نیز در حوزه ایثار و شهادت توسط هنرمندان استان تالیف و تدوین شده است.
وی احداث ۲ موزه شهدا، تولید ۱۱ موسیقی و سمفونی حوزه ایثار و شهادت، تولید چهار سریال سینمایی، برگزاری پنج هزار و ۷۰۰ کنگره و یادواره شهدا، انجام ۴۴۰ مورد تبلیغات محیطی و هنرهای تجسمی، کسب هفت مدال قهرمانی در رشته های مختلف ورزشی، ارائه خدمات سیاحتی و زیارتی به ۲ هزار و ۹۰۳ نفر، ارائه خدمات و تسهیلات آموزش عمومی و عالی به هشت هزار و ۱۰۰ نفر، حمایت از ۲۵ نفر از ایثاگران برای عضویت در هیات علمی دانشگاه ها و تشکیل چهار تشکل ایثارگری را از جمله دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگری مازندران اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: احداث فاز دوم طرح مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار، احداث ساختمان اداری قائم شهر با ۱۲۰ میلیارد ریال، خرید چهار ساختمان اداری در شهرستان های رامسر، کلاردشت، گلوگاه و میاندرود با ۲۰۴ میلیارد ریال اعتبار و بازسازی و مرمت ساختمان اداری شهرستان های ساری، جویبار و میاندرود با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از جمله دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در این استان است.
کهنسال، پرداخت تسهیلات منسکن به ۲ هزار و ۲۱۷ نفر از ایثارگران، خدمات تامین مسکن به ۲۱۸ نفر، ساماندهی ۸۶ گلزار شهدا در قالب ۲۳۳ مزار، اجرای طرح سپاس و رزمایش دیدار با ۵۶ هزار و ۲۰۶ نفر از ایثارگران، انجام مشاوره های مددکاری به ۲۴ هزار و ۶۴۹ نفر، دیدار معتمدین معین با هشت هزار و ۳۰۸ نفر ایثاگران، جذب یکهزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان شاهد در دستگاه های اجرایی، پرداخت تسهیلات اشتغال به یکهزار نفر از جامعه ایثارگری، برقراری حقوق و مزیای و مستمری برای ۸۰۰ نفر، احراز جانبازی برای یکهزار و ۵۰۰ نفر، بیمه عمر و حوادث ۳۰ هزار و ۳۰۲ نفر، بیمه ۴۷ هزار و ۳۷۴ نفر از ایثاگران در برابر حوادث غیرمترقبه و پرداخت تسهیلات از محل صندوق شاهد به ۶ هزار و ۱۸۶ نفر از ایثارگران را از جمله دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در خدمت رسانی به جامعه ایثارگری مازندران بیان کرد.
بهره مندی مازندران از ۶۶۷ نخبه شاهد و ایثارگر
وی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر حمایت از فعالان حوزه دانش بنیان و اشتغال آفرینی، اظهار داشت: معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در رابطه با شناسایی، جذب و هدایت افراد دارای ایده‌های نو با نگاه ایجاد فضای کسب و کارهای جدید برای فرزندان شاهد و ایثارگر تاکید دارد.
وی با بیان اینکه، باید شرایطی فراهم شود تا استعداد و ظرفیتی که در جامعه معزز ایثارگر استان وجود دارد، شناسایی و شکوفا شود تا بخشی از دغدغه جامعه ایثارگر بویژه در حوزه اشتغال کاهش یابد، گفت: در سایه حمایت های دولت مردمی سیزدهم از جامعه ایثارگری، از مجموع ۶۶۷ نخبه شاهد و ایثارگر مازندرانی، ۵۶ نفر عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و ۹۸ نفر نیز از مخترعان موفق کشورمان هستند.

ساخت مجتمع های فرهنگی و ورزشی بزرگترین دستاورد دولت سیزدهم
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ساخت مجتمع های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ویژه جانبازان در مراکز استان ها را از بزرگترین دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: این مجتمع تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با فعالیت دولت مردمی سیزدهم و اهتمام ویژه دولتمردان، پیشرفت فیزیکی این طرح اکنون به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.
کهنسال ادامه داد: طبق نظر دولت، این مجتمع های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی باید عمومی و در اختیار اقشار مختلف مردم نیز قرار گیرد که این خود یکی دیگر از برکات ۴۴ ساله انقلاب اسلامی است.
تهیه سند تحول ۳۰ ساله در حوزه ایثار و شهادت
وی با بیان اینکه با دستور استاندار مازندران، سند تحول ۳۰ ساله در حوزه ایثار و شهادت در مازندران تهیه و تدوین شده است، گفت: قرارگاه رسانه ای و فرهنگی نیز بعنوان مکان و مرجعی مطمئن در حوزه ایثار و شهادت با حمایت های دولت سیزدهم در آینده نزدیک در مازندران راه اندازی خواهد شد.
این مقام مسئول، با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین نسل جوان را از جمله رویکردهای اساسی دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت راهکاری ناب برای مقابله با توطئه های سازمان یافته دشمنان است.
کهنسال با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در امنیت بخشی به جامعه نیز بسیار مهم، حیاتی و اثرگذار است، گفت: بواسطه این عنصر مهم، نظام اسلامی سرافراز و با ایستادگی در برابر فتنه های دشمنان همچنان به حیات جاودانه خود ادامه می دهد.
وی با اشاره به اینکه تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون خاک پاک شهداست و تا زمانی که در این مسیر باشیم نظام بیمه خواهد شد، افزود: در سایه نهادنه شدن فرهنگ ایثار و شهادت، نظام اسلامی در بخش های مختلف نیز به توفیق های بزرگی دست یافته است.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.