بیش از سه‌هزار تن از جامعه ایثارگری مازندران پایش سلامت شدند

ساری- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از پایش سلامت سه هزار و ۱۱۴ تن از جامعه ایثارگری استان در ماه های گذشته خبرداد.

سعید کهنسال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد از جامعه ایثارگری مازندران طی ۲۲ هزار و ۲۸۹ مرحله توسط ۷۰ پزشک در سطح استان مورد پایش سلامت قرار گرفتند.

وی هدف از اجرای طرح پایش سلامت جامعه ایثارگری را ارتقای سلامت ایثارگران عنوان کرد و افزود: به علت بالا رفتن میانگین سنی جامعه ایثارگری، رفع مشکلات درمانی آنان نیز در اولویت است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ۹ هزار و ۴۶۹ تن از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در مطب توسط پزشکان با ویزیت مورد پایش سلامت قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بیان کرد: شرح حال و پرونده سلامت ایثارگران در سامانه جمع آوری داده های درمانی ثبت و ادامه درمان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

کهنسال، تعداد برگزاری کمسیون پزشکی را در سال گذشته ۹ جلسه عنوان کرد و گفت: یکهزار و ۹۸۴ تن از جانبازان در کمیسیون تعیین درصد و حالت اشتغال شرکت کردند ضمن اینکه کمیسیون حق پرستاری، ماده ۲۲ و ۲۶ ویژه والدین، همسران، فرزندان صعب العلاج شهدا و جانبازان طی ۲ جلسه با حضور ۸۷۳ تن از این افراد برگزار شد.

بیش از سه‌هزار تن از جامعه ایثارگری مازندران پایش سلامت شدند

وی تصریح کرد: در حال حاضر ایثارگران می توانند از ۴۶۵ مرکز طرف قرارداد بیمه مکمل از طریق سامانه"دی دار" از نحوه انواع خدمات درمانی قابل ارائه در این مراکز مطلع شوند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در این مراکز درمانی سال گذشته ۶۲ هزار و ۲۸۰ خدمت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان ارائه شد افزود: جامعه ایثارگری استان می توانند اسناد خسارت مستقیم خود را از طریق دفاتر پست و نمایندگان بیمه دی در سطح شهرستان به بیمه دی و شرکت ارزیاب ارسال کنند.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha