مهاباد - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی گفت: در بیست و دومین سفر استانی مدیران ۱۰۲ مصوبه شامل ٨۹ مصوبه عمرانی و ۱۳ مصوبه اقتصادی تصویب شد که عمده مصوبات در بخش عمرانی شامل توسعه زیرساخت‌ها، راه‌های اصلی و روستایی و طرح‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی در شاهین دژ اظهار کرد: عمده مصوبات در بخش عمرانی شامل توسعه زیرساخت‌ها در بخش راه‌های اصلی و روستایی، طرح‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی بوده و در بخش اقتصادی نیز با همکاری و مشارکت سرمایه گذاران به حوزه‌های کشاورزی و تغییر الگوی کشت و صنایع تبدیلی در راستای توسعه شهرستان شاهین دژ اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: شاهین دژ از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی بویژه در بخش معدن برخوردار است که باید مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز این شهرستان از آب و زمین کافی برای زراعت و باغبانی با رعایت الگوی کشت برخوردار است.

وی با بیان اینکه شاهین دژ در بخش گردشگری از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری خوبی برخوردار است، افزود: این شهرستان از زیرساخت راه وضعیت مناسبی ندارد و چند طرح در این بخش به زودی شروع می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های در دهه فجر امسال گفت: پروژه های ناقص و ناتمام در این ایام به بهره برداری زودهنگام نرسد، تا اعتماد مردم از بین نرود.

معتمدیان افزود: از سال گذشته ۲۲ سفر شهرستانی انجام شد و ۱۹ جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه را در شهرستان‌ها برگزار کردیم.

وی افزود: در قالب این سفرها میز ارتباطات راه اندازی شد و مردم از نزدیک مشکلات خود را به مدیران کل دستگاه‌ها اجرایی بیان کردند.

معتمدیان ابراز امیدواری کرد دور دوم سفرها با برنامه دقیق، رصد مصوبات و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها انجام شود.

امام جمعه شاهین دژ نیز گفت: خدمت بی منت باعث سربلندی مدیران بوده و این مایه افتخار مسوولان جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام علی مرادی افزود: مردم پایه های اصلی نظام جمهوری اسلامی و پشتیبان آرمان های انقلاب اسلامی هستند.

وی اظهار کرد: در قالب این نظام امکان خدمت رسانی به مردم و بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته وجود دارد.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی در بیست و دومین و آخرین سفر شهرستانی دور اول خود به شاهین دژ رفت و با حضور در مزار شهدای شهرستان با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

استاندار آذربایجان غربی و هیات همراه در بدو ورود به شاهین دژ مورد استقبال نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و معتمدان این شهرستان قرار گرفت.

استاندار آذربایجان غربی در جریان سفر به شاهین دژ، با مردم بخش‌ها، شهرها و روستاهای این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد و در راستای بررسی میدانی مشکلات از واحدهای تولیدی نیز بازدید کرد.

معاونین استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی و ستادی استانداری نیز در این سفر برنامه‌هایی چون بازدید از زیرساخت‌های عمرانی، بررسی وضعیت پروژه‌ها و واحدهای مشکل دار، نشست با دهیاران، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را در دستور کار سفر خود به این شهرستان قرار دادند.

شاهین دژ با ۹۸ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.