مهاباد- ایرنا - همزمان با نخستین روز از ایام الله دهه مبارک فجر آیین های مختلفی در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله پروژه توسعه شبکه برق رسانی در مهاباد، نمایشگاه توانمندی‌های بانوان در سردشت و نمایشگاه گروهی طراحی‌ و نقاشی در پیرانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با نخستین روز دهه مبارک فجر در تمامی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی با نواختن زنگ انقلاب در مدارس در سالروز ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی آغاز شد.

نخستین روز این دهه مبارک در مهاباد با افتتاح پروژه توسعه شبکه برق رسانی، توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی و رژه موتوری آغاز شد.

افتتاح پروژه توسعه شبکه برق رسانی در مهاباد

پروژه توسعه شبکه برق رسانی به واحدهای مسکونی و تجاری شهرستان مهاباد با ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه روز چهارشنبه به بهره برداری رسید.

مدیر شرکت توزیع برق مهاباد در حاشیه افتتاح طرح‌های برق رسانی اظهار کرد: امسال در مجموع بیش از ۵۵۰ میلیارد در بخش برق رسانی مهاباد هزینه شده که اعتبارات پروژه‌های دهه فجر بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال بوده است.

جلال زایر اضافه کرد: تبدیل کابل مسی به کابل خودنگهدار در راستای رفع ضعف ولتاژ به طول ۱۸ کیلومتر و ۶۴ میلیارد ریال هزینه امروز به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: احداث پنج دستگاه پست هوایی و یک شبکه فشار متوسط با ۱۵ میلیارد ریال هزینه با هدف ارتقای کیفیت و کاهش قطعی برق در مسیر روستایی نیز از طرح‌های دیگر است.

مدیر شرکت توزیع برق مهاباد اظهار کرد: تامین برق مساکن مهر نظام مهندسی و جامعه معلولان با ۳۵۶ واحد، تامین برق پنج حلقه چاه کشاورزی و همچنین برق رسانی به ۱۵ واحد تولیدی تازه تاسیس با مجموع ۷۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های افتتاحی روز اول دهه فجر است.

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد

رییس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد نیز در حاشیه برنامه نخستین روز از دهه مبارک فجر اظهار کرد: توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی شامل کالاهای اساسی به ارزش هر کدام پنج میلیون ریال تهیه و در بین مددجویان و افراد تحت پوشش توزیع خواهد شد.

احمد نوذری تاکید کرد: همچنین امروز ۵۵ دستگاه بخاری برقی، ۲۰ کارت هدیه پنج میلیون ریالی میان مددجویان توزیع شد و طی این دهه پخت سه هزار پرس غذای گرم نیز در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: ۱۲ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانوار ماهانه حدود ۵۰ میلیارد ریال به همراه ۱۲۰ نوع خدمات رفاهی دیگر از کمیته امداد مهاباد دریافت می‌کنند.

رژه موتوری به مناسبت گرامیداشت نخستین روز از دهه مبارکه فجر در مهاباد

در این مراسم خودروها و موتورسیکلت‌ها از میدان شهدای مهاباد حرکت خود را آغاز و پس از عبور از میدان فرمانداری، میدان جمهوری اسلامی به سمت چهارراه آزادی و مولوی و طی خیابان سرباز حرکت خود را به چهارراه سربازان گمنام ختم کردند.

به گزارش ایرنا، ۱۰۱ پروژه عمرانی، آموزشی، خدمات، صنعتی و تولیدی با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر مهاباد افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

افتتاح نمایشگاه گروهی طراحی‌ و نقاشی هنرهای تجسمی و رژه موتوری در پیرانشهر

در نخستین روز دهه مبارک فجر با حضور فرماندار پیرانشهر و مسوولان شهرستان نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی هنرهای تجسمی در محل سالن مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان افتتاح شد.

این نمایشگاه با ۷۵ اثر هنری از ۲۲ هنرمند زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی در سالن اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان پیرانشهر دایر شده و در ایام دهه فجر در ۲ نوبت صبح و عصر برای بازدید عموم مردم دایر خواهد بود.

علاوه بر نواختن زنگ انقلاب در مارس پیرانشهر، رژه تاکسیرانی و ناوگان عمومی در ورودی این شهر با حضور فرماندار، اعضای شورای تامین و مسوولان از دیگر برنامه‌های نخستین روز دهه فجر در این شهرستان بود.

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های بانوان کارآفرین در سردشت

نمایشگاهی از صنایع دستی و محصولات بومی و محلی بانوان سردشت به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور لقمان خسروپور فرماندار و جمعی از روسای ادارات گشایش یافت.

این نمایشگاه آثار تولیدی و توانمندی‌های بانوان کارآفرین و مهارت محور با استفاده از ظرفیت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد وابسته به این مرکز در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان دایر شده است.

در این نمایشگاه هنرهای دستی و تجسمی، گرافیک، چرم دوزی، طراحی و دوخت پارچه، بافتنی، آرایش و پیرایش، خدمات آموزشی و امور اداری و گیاهان دارویی در ۲۰ غرفه به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر نواختن زنگ انقلاب در مدارس، رژه خودروی از دیگر برنامه‌های نخستین روز دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان سردشت بود.

سه طرح عمرانی و درمانی در میاندوآب افتتاح شد

در نخستین روز از دهه مبارک فجر سه طرح عمرانی و درمانی با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان میاندوآب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، یکی از این طرح‌ها نخستین مرکز درمان ناباروری جنوب آذربایجان‌غربی در میاندوآب بود که با هزینه ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بیمارستان فاطمه زهرا (س) به بهره‌برداری رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در حاشیه افتتاح این طرح گفت: پیش از این زوج‌های نابارور برای درمان به شهرهای دور و یا مراکز خصوصی مراجعه می‌کردند که آن هم هزینه زیادی در پی داشت.
شهرام احمدی با اشاره به اینکه مردم شهرستان و منطقه نمی‌توانستند در این راستا از خدمات دولتی بهره‌مند شوند، افزود: اکنون با افتتاح این مرکز در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم از این پس خدمات درمانی به مردم جنوب آذربایجان‌غربی داده خواهد شد.

عملیات اجرایی خانه بهداشت روستای شین‌آباد میاندوآب آغاز شد

در یک برنامه دیگر کلنگ احداث خانه بهداشت روستای شین‌آباد از توابع بخش مرکزی میاندوآب به زمین زده شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در خصوص این طرح گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع وبا زیربنای ۱۲۰ مترمربع احداث می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه اعتبار اولیه این طرح ۲۰ میلیارد ریال است، افزود: این خانه بهداشت اهالی ۲ روستای شین‌آباد و عسگرآباد را پوشش خواهد داد.

۲۰ هزار مترمربع طرح عمران روستایی در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

بخشدار بخش مرکزی میاندوآب در آیین بهره‌برداری از طرح عمران روستایی که به صورت نمادین در روستای گاومیش‌گلی برگزار شد، اظهار کرد: امسال در ۱۰ روستای بخش مرکزی این طرح اجرا شده که شامل سه هزار و ۵۰۰ مترمربع زیرسازی و جدول گذاری و مابقی آسفالت است.

مصطفی باقرنژاد ادامه داد: برای اجرای طرح‌ هادی روستای گاومیش‌گلی چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری و مابقی اعتبارات توزیع قیر رایگان و تهاتری هزینه شده است.
وی اضافه کرد: در مجموع برای اجرای طرح هادی در ۱۰ روستای بخش مرکزی ۷۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، اجرای رژه موتوری، گلباران تمثال حضرت امام خمینی(ره) و نواختن زنگ انقلاب همزمان با ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی به کشور از جمله برنامه‌های نخستین روز از دهه مبارک فجر در میاندوآب بود.

امسال به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۸۵ پروژه مختلف در شهرستان میاندوآب افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

برپایی نمایشگاه توانمندی بانون و رژه موتوری در شاهین‌دژ

همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن، زنگ انقلاب با حضور امام جمعه، فرماندار شاهین دژ و مسوولان ادارات در دبیرستان سمیه این شهرستان نواخته شد.

در اولین روز از دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۱ رژه موتوری ادارات و نهادهای مختلف نیز در داخل شهر شاهین دژ برگزار شد.

در این برنامه که با حضور امام جمعه و فرماندار شاهین دژ برگزار شد، ده‌ها خودرو و موتور متشکل از نیروهای نظامی، انتظامی، بسیجیان و اقشار مختلف مردم با در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ کشورمان ضمن حرمت در خیابان‌های شهر، بار دیگر با آرمان‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های بانوان شاهین دژ

همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و چهل‌ و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاه هنرهای دستی و عکس انقلاب با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولین محلی در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری شاهین دژ افتتاح و تا پایان دهه فجر پذیرای علاقمندان است.

این نمایشگاه به همت امور بانوان فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهین دژ برپا شده است.

برنامه‌های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی نیز آغاز شد.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.