۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۱۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85017915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین گرامیداشت دومین روز دهه فجر در جنوب آذربایجان غربی

مهاباد - ایرنا - برنامه‌های فرهنگی و افتتاح طرح‌های خدماتی، تولیدی و ورزشی همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر در شهرهای جنوب آذربایجان غربی با حضور مسوولان و همراهی مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی از جمله مهاباد، پیرانشهر، شاهین دژ و میاندوآب روز پنجشنبه در دومین روز دهه فجر در هوای برفی میزبان اقشار مختلف مردم و مسوولان بود و مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا برگزار شد.

آیین گرامیداشت دومین روز دهه فجر در جنوب آذربایجان غربی

حاضران در این آیین معنوی پس از قرائت فاتحه با نثار گل، از مقام شامخ شهیدان تجلیل کرده و یاد و خاطره دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا را گرامی داشتند.

مسوولان مهابادی با خانواده‌های معزز شهیدان این شهرستان دیدار کردند

سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد به همراه تعدادی از اعضای شورای تامین این شهرستان به مناسبت دهه فجر با خانواده‌های معظم شهید حسین جنگلی و علی حسن پور دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیین گرامیداشت دومین روز دهه فجر در جنوب آذربایجان غربی

حسن عباسی در دیدار با خانواده معزز شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء والامقام، برای خانواده آنان آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون کرد و گفت: پیگیری مطالبات و خواسته‌های خانواده شهدا وظیفه اصلی مسوولان بوده و در این راستا کوتاهی نخواهند کرد.

وی همچنین تکریم و دیدار با خانواده شهدا را یک تکلیف برای مسوولان برشمرد و خواستار برنامه ریزی های منظم با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان در این زمینه شد.

شهید حسین جنگلی سال ۱۳۶۴ در روستای خره جو توسط ضد انقلاب به فیض شهادت نائل آمده است، همچنین شهید والامقام محمد علی حسن پور سال ۱۳۵۷ بر اثر تیراندازی در راهپیمایی پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان مهاباد به شهادت رسید.

۲ سردخانه با ظرفیت ۸۵۰۰ تن در مهاباد به بهره برداری رسید

۲ واحد سردخانه با ظرفیت هشت هزار و ۵۰۰ تن به مناسبت گرامیداشت دهه فجر با حضور مسوولان شهرستان مهاباد مورد بهره برداری قرار گرفت.

رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد در حاشیه افتتاح این طرح‌ها گفت: برای احداث این سردخانه ها در مجموع ۹۵ میلیارد تومان هزینه شده است که از این میزان ۱۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و مابقی توسط بخش خصوصی تامین شده است.

آیین گرامیداشت دومین روز دهه فجر در جنوب آذربایجان غربی

رسول سعیدیان اضافه کرد: با افتتاح این ۲ طرح برای ۱۵ نفر فرصت اشتغالزایی مستقیم فراهم شده است ضمن اینکه مجموع ظرفیت سردخانه های این شهرستان به ۱۴۵ هزار تن رسیده است.

وی دامه‌ داد: امسال اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی دهه فجر در بخش کشاورزی ۱۳۹ میلیارد تومان بوده که بیشتر در بخش خدمات و تولید است.

طرح تولیدی پوره سیب با ۱۷ هزار تن ظرفیت در مهاباد افتتاح شد

طرح تولیدی پوره سیب و رب گوجه فرنگی و دسته بندی با ۵۰ میلیارد تومان هزینه و ظرفیت ۱۷ هزار تن در سال در مهاباد به بهره برداری رسید.

با توجه به تولیدات قابل توجه سیب و مشکل دپوی سیب زیردرختی منطقه، افتتاح این واحد با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز بخش عمده معضل سیب شهرستان را برطرف خواهد کرد.

این واحد برای ۴۶ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده و برای افتتاح طرح توسعه این پروژه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که از طرف بانک کشاورزی تسهیلات پرداخت خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد هم در حاشیه افتتاح این طرح ضمن قدردانی از سرمایه گذاران در جهت اشتغالزایی جوانان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در امر تولید و همچنین حمایت از سرمایه گذاران باید راهکارهای قانونی و مختلف را در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان ارایه کنند.

حسن عباسی تاکید کرد: در بخش اهدای زمین همراه با زیرساخت‌های خدماتی و پرداخت تسهیلات بانکی با همراهی بانک‌های عامل هیچ گونه محدودیت و مشکلی وجود ندارد.

افتتاح نمایشگاه توانمندی های بانوان در شهرستان پیرانشهر

با حضور فرماندار پیرانشهر و مسوولان این شهرستان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر؛ در محل سالن اداره فنی و حرفه‌ای افتتاح شد.

آیین گرامیداشت دومین روز دهه فجر در جنوب آذربایجان غربی

این نمایشگاه با همکاری کمیسیون امور بانوان فرمانداری در ایام دهه مبارک فجر در ۲ نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر برای بازدید عموم مردم دایر است.

یک طرح ورزشی در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

همزمان با دومین روز از ایام گرامیداشت دهه فجر یک باب سالن ورزشی با حضور فرماندار میاندوآب و اعضای شورای اداری این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب در آیین افتتاح این طرح گفت: این سالن ورزشی سرپوشیده در محوطه مدرسه دخترانه ۱۳ آبان واقع در کوی باکری و در راستای غنی سازی اوقات فراغت و افزایش سلامت دانش آموزان احداث شده است.

آیین گرامیداشت دومین روز دهه فجر در جنوب آذربایجان غربی

رستم وکیلی افزود: این فضای ورزشی در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع با ۴۰ میلیارد ریال احداث شده است.

برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از دیروز چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی نیز آغاز شده است.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha