طرح‌های عمرانی جنوب آذربایجان‌غربی با بودجه ۵۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید

مهاباد - ایرنا - همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر ۵۵۰ میلیارد ریال طرح‌های درمانی، مسکونی و تولیدی در شهرستان‌های مختلف جنوب آذربایجان‌غربی افتتاح و بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی نیز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز دوشنبه در نخستین آیین دهه مبارک فجر و در مهاباد ۱۶۰ واحد از تعاون مسکونی معدن داران این شهرستان با سرمایه گذاری ۴۸ میلیارد تومان افتتاح و تحویل مالکان آن داده شد.

رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حاشیه افتتاح این طرح گفت: مساکن تعاونی معدن داران از سال ۱۳۹۲ با ۲۲۰ واحد عملیات احداث خود را شروع و هم اکنون ۱۶۰ واحد آن به بهره برداری رسید.

قادر خضری اظهار کرد: بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل این ۱۶۰ واحد هزینه شده که ۴۳۰ میلیارد ریال آن آورده اعضا و ۵۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی است.

وی ادامه داد: هر بلوک دارای ۲۰ واحد بوده و هر واحد آن دارای متراژ ۱۱۰ مترمربع است.

واحد نیمه راکد تولید پالت در مهاباد احیا شد

واحد نیمه راکد تولید پالت با تزریق ۵۰ میلیارد ریال اعتیار دوباره احیا و زمینه اشتغال ۱۸ نفر از جوانان مهاباد فراهم شد.

این واحد تولیدی که به دلیل مشکلات بانکی و نقدینگی که راکد و بدون فعالیت مانده بود، اکنون در دهه مبارکه فجر دوباره احیا و به بهره برداری رسید.

طرح‌های عمرانی جنوب آذربایجان‌غربی با بودجه ۵۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید

محصولات تولیدی این واحد در بسته بندی میوه باغات شهرستان و همچنین محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی جهت جابه جایی و صادرات کاربرد دارد.

با راه اندازی و توسعه فاز دوم این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای ۵۰ نیز فراهم شده که با اهدای تسهیلات در دستور کار قرار دارد.

بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید راثی شاهین دژ به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیینی با حضور فرمانداری شاهین دژ و نماینده مردم شهرستان‌های شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، مرکز شیمی درمانی بیمارستان شهید راثی شاهین دژ افتتاح شد.

️این مرکز به کمک مجمع خیرین بیمارستان شهید راثی که کل هزینه آن را تقبل کردند و با تلاش‌های شبانه روزی خدمتگزاران مردم در شبکه بهداشت و درمان در این ایام مبارک افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

طرح‌های عمرانی جنوب آذربایجان‌غربی با بودجه ۵۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید

برای احداث و بهره برداری این واحد بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شد و با ۶ تخت امکان ارایه خدمات به بیماران فراهم شده است.

ساختمان اداری اتاق اصناف مهاباد کلنگ زنی شد

ساختمان اداری اتاق اصناف مهاباد با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال با حضور مسوولان این شهرستان کلنگ زنی شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه حاشیه افتتاح این آیین گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت بیش از سه هزار و ۷۰۰ متر و در سه طبقه احداث خواهد شد.

طرح‌های عمرانی جنوب آذربایجان‌غربی با بودجه ۵۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید

حامد رمضانی با بیان اینکه ساختمان اداری اصناف یکی از نیازهای اصلی این اتاق بود، اضافه کرد: اعتبار فاز نخست این ساختمان ۳۰ میلیارد ریال بوده و ۱۶۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل آن هزینه شده است.

۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان شاهین دژی اهدا شد

با حضور فرماندار شاهین دژ و جمعی از مسوولین ادارات، ۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان شاهین دژی که توسط قرارگاه حمزه سیدالشهدای آذربایجان غربی به مناسبت چهل و چهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شده بود، اهدا شد.

کامران بابازاده در این مراسم گفت: یکی از این موضوعاتی که سپاه به آن می‌پردازد، مردم داری و محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان است.

طرح‌های عمرانی جنوب آذربایجان‌غربی با بودجه ۵۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید

وی ادامه داد: سپاه پس از دفاع مقدس در صحنه‌های سازندگی کمک کرده‌ و در کنار مردم بوده که این خدمات در نقاط مختلف کشور مشهود است.

این تعداد جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال از طرح محرومیت زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهدا تهیه شده بود.

نمایشگاه کتاب در مهاباد با ۵۰ درصد تخفیف گشایش یافت

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بیش از ۶ هزار جلد کتاب در قالب دو هزار عنوان برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی به نمایش گذاشته شده‌ است.

سیامند جوانبخت ادامه داد: در این نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوع‌های مختلف شامل تاریخ و ادبیات ایران، کتاب‌هایی به زبان محلی، تاریخ بومی، فلسفه، دین، هنر، روانشناسی، کودک و نوجوان، دین و رمان با ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف به دوستداران کتاب عرضه شده‌ است.

طرح‌های عمرانی جنوب آذربایجان‌غربی با بودجه ۵۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت دو هفته دایر است، افزود: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند هر روز صبح از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به این سالن مراجعه کنند.

جوانبخت با بیان اینکه این شهرستان یکی از شهرهای فرهنگی آذربایجان‌غربی است، اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۳۰ نمایشگاه هنری با موضوع‌های نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی و انواع هنرهای تجسمی از هنرمندان این شهرستان برپا شده است.

نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری مهاباد گشایش یافت

نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و گردشگری هنرمندان مهابادی به مناسبت دهه مبارک فجر در این شهرستان گشایش یافت.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه تولیدات بافتنی‌های سنتی، مصنوعات چوبی، سازهای محلی، چرم، نمد، سنگ‌های قیمتی، بدلی‌جات و سوغات برای فروش گذاشته شده است.

طرح‌های عمرانی جنوب آذربایجان‌غربی با بودجه ۵۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید

ناصر صدفی گفت: این نمایشگاه به منظور شناسایی و معرفی توانمندی های بانوان و در راستای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار با استفاده از ظرفیت های منطقه، معرفی بانوان کارآفرین، صنایع دستی و مشاغل خانگی برپا شده است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه تا پایان ۲۲ بهمن در تالار وحدت برای بازدید عموم برپا شده است.

خدمات پزشکی رایگان در شاهین دژ ارایه شد

در هفتمین روز از آغاز دهه مبارک فجر پیشگامان سلامت با برپایی میز خدمت در مصلای این شهر خدمات ویزیت، کنترل فشار خون و قد وزن بصورت رایگان به شهروندان ارایه شد.

طرح‌های عمرانی جنوب آذربایجان‌غربی با بودجه ۵۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید

همچنین در کنار برپایی میز خدمت مدیران مرکز بهداشت به سوالات، انتقادات و پیشنهادات مردم گوش داده و ضمن پاسخگویی تاکید کردند مدافعان سلامت شبانه روز آماده خدمت به شهروندان بوده و تلاش مرکز بهداشت نیز ارتقای سطح سلامتی جامعه است.

برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز چهارشنبه ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی نیز آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha