کاشان - ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان گفت: توانمندسازی دانشجویان برای ورود به بازار کار از نیازهای امروز کشور است و برای تحقق این مهم باید فارغ التحصیلان دانشگاهی متناسب با بازار کار آموزش ببینند.

به گزارش ایرنا، آرش اخوان روز سه شنبه در دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان افزود: سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور طرح های مهارت آموزی و نخلستان را در برنامه دارد و طرح مهارت آموزی ویژه توانمندسازی دانشجویان در حال تحصیل است و باید دانشجویان متناسب با ظرفیت منطقه و نیاز بازار به ۲ مهارت تسلط پیدا کنند.

مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان بیان کرد: در طرح نخلستان به دانشجویان فارغ التحصیل جویای کار آموزش مهارتی ارائه می شود تا در کنار مدرک تحصیلی در حوزه مهارتی و اجرایی هم تسلط پیدا کنند.

اخوان گفت: باید از ظرفیت سیستم آموزش ۲ گانه با مشارکت ۷۰ درصدی صنایع و صنوف در امر آموزش استفاده شود تا دانشجو با حضور در واحد صنعتی و صنفی تبدیل به نیروی آماده برای کار شود.

نیازمند کارآفرینی مبتنی بر مهارت هستیم

فرماندار ویژه کاشان هم گفت:امروز نیازمند کارآفرینی مبتنی بر مهارت هستیم چون مهارت می تواند در اشتغال و اقتصاد پایدار در مجموعه را ایجاد کند و مراکز فنی و حرفه ای نقش مهمی در بحث کارآفرینی دارند.

محمدشریف زارعی افزود: مهارت می تواند حلقه اتصال دانشگاه با صنعت باشد و همکاری اصناف با دانشگاه زمینه مهارت افزایی را فراهم می کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.