۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85022279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 توانمندسازی دانشجویان برای ورود به بازار کار از نیازهای امروز کشور است

کاشان - ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اصفهان گفت: توانمندسازی دانشجویان برای ورود به بازار کار از نیازهای امروز کشور است و برای تحقق این مهم باید فارغ التحصیلان دانشگاهی متناسب با بازار کار آموزش ببینند.

به گزارش ایرنا، آرش اخوان روز سه شنبه در دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان افزود: سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور طرح های مهارت آموزی و نخلستان را در برنامه دارد و طرح مهارت آموزی ویژه توانمندسازی دانشجویان در حال تحصیل است و باید دانشجویان متناسب با ظرفیت منطقه و نیاز بازار به ۲ مهارت تسلط پیدا کنند.

مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان بیان کرد: در طرح نخلستان به دانشجویان فارغ التحصیل جویای کار آموزش مهارتی ارائه می شود تا در کنار مدرک تحصیلی در حوزه مهارتی و اجرایی هم تسلط پیدا کنند.

اخوان گفت: باید از ظرفیت سیستم آموزش ۲ گانه با مشارکت ۷۰ درصدی صنایع و صنوف در امر آموزش استفاده شود تا دانشجو با حضور در واحد صنعتی و صنفی تبدیل به نیروی آماده برای کار شود.

نیازمند کارآفرینی مبتنی بر مهارت هستیم

فرماندار ویژه کاشان هم گفت:امروز نیازمند کارآفرینی مبتنی بر مهارت هستیم چون مهارت می تواند در اشتغال و اقتصاد پایدار در مجموعه را ایجاد کند و مراکز فنی و حرفه ای نقش مهمی در بحث کارآفرینی دارند.

محمدشریف زارعی افزود: مهارت می تواند حلقه اتصال دانشگاه با صنعت باشد و همکاری اصناف با دانشگاه زمینه مهارت افزایی را فراهم می کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha