شاهرود - ایرنا - سه طرح عمرانی و یک طرح اقتصادی با اعتبار افزون بر ۱۷ میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان روز سه‌شنبه در بخش مرکزی شاهرود بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود در هفتمین روز از دهه مبارک فجر چهار طرح عمرانی و اقتصادی را با حضور جمعی از مدیران و مسوولان این شهرستان افتتاح کرد.

بخشدار مرکزی شاهرود در حاشیه افتتاح این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه طرح عمرانی با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و یک طرح اقتصادی با هزینه پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش مرکزی افتتاح شد.

محمدرضا واعظی به افتتاح زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال شهر رویان اشاره کرد و گفت: این طرح با اعتبار افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و درآمد شهرداری رویان و همکاری اداره ورزش و جوانان شاهرود بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه عملیات جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع معابر روستای مغان در راستای اجرای طرح هادی روستاها انجام شد، افزود: برای اجرای این طرح هفت میلیارد و ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از محل اعتبارات ملی، سایر منابع و حمایت بنیاد مسکن شاهرود هزینه شد.

وی از بهره‌برداری طرح روکش آسفالت محور رویان - یونس آباد - قلعه‌نوخالصه به طول ۴.۸ کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و حمایت اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان برای اجرای این طرح هزینه شد.

راه‌اندازی گلخانه روستای قلعه‌عضدی برای ۶ نفر شغل ایجاد کرد

بخشدار مرکزی شاهرود با بیان اینکه طرح اقتصادی گلخانه تولید سبزی و صیفی در روستای قلعه‌عضدی به مساحت ۶ هزار متر مربع افتتاح شد، گفت: آورده متقاضی برای اجرای این طرح یک و نیم میلیارد تومان و وام اختصاص یافته چهار میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این گلخانه به طور مستقیم برای ۶ نفر شغل ایجاد شد، افزود: برداشت سالانه ۱۵۰ تن سبزی و صیفی ار این واحد تولیدی برآورد شده است.

واعظی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۳۷ طرح عمرانی و اقتصادی در بخش مرکزی افتتاح و آغاز شد، ابراز کرد: ۳۲ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی پنج طرح نیز با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

آیین عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای شهر رویان، دیدار با خانواده شهید سیدعلی حسینی، افتتاح چهار طرح عمرانی و اقتصادی بخش مرکزی با حضور ابوطالب جلالی معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود و جمعی از مدیران و مسوولان شهرستان انجام شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با دهه مبارک فجر امسال ۲۰۷ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر یکهزار و ۴۷۸ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان در شاهرود افتتاح و آغاز شد؛ در این بین، ۱۶۳ طرح با اعتبار ۴۲۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در حوزه عمرانی بود.

راه‌اندازی ۲۰ طرح اقتصادی با اعتبار افزون بر ۳۸۵ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان و آغاز عملیات اجرایی ۲۳ طرح عمرانی با اعتبار ۵۱۵ میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و یک طرح اقتصادی با اعتبار افزون بر ۱۵۰ میلیون تومان نیز همزمان با دهه فجر در شاهرود صورت گرفت.