یزد- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: این شهر یک میراث جهانی است و مقاوم سازی و پایداری ساختمان‌های آن در برابر حوادث از جمله زلزله ضرورت دارد، اگر زلزله‌ای رخ دهد خسارات سنگینی بر جا می‌گذارد.

به گزارش پنجشنبه روابط عمومی این شورا، "محمدمهدی نیکونژاد" در نشستی با مدیران شهرداری یزد افزود: ساخت و سازهایی در شهر وجود دارد که متاسفانه به دلیل منفعت‌های سوداگرانه برای برخی از افراد و استفاده از وسایل ساختمانی نامرغوب و همچنین عدم رعایت استانداردهای فنی و عمرانی با وقایعی همچون زلزله می‌تواند خسارت‌های بسیار سنگینی را به شهر تحمیل کند.

وی اظهار داشت: زلزله خوی و سوریه و ترکیه زنگ خطری برای ایران از جمله شهر یزد است و ضرورت دارد سازه‌های شهری مقاوم سازی شوند.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در این خصوص نقش مهندسان و طراحان همچنین دستگاه‌های نظارتی بر طرح‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: همچنین بافت تاریخی ارزشمند شهر یزد باید مرمت شود چرا که این بناهای ارزشمند یادگاران گذشتگان است و باید در برابر وقایع طبیعی مانند سیل و زلزله حفظ شود.

نیکونژاد اظهار داشت: مهندسان ناظر برای بررسی و تأیید کلیه آزمایش‌ها و تست‌های مورد نیاز برای احداث یک ساختمان از قبیل آزمایش و مکانیک خاک، آزمایش بتن آزمایش میلگرد و ... که مجوزی برای ادامه ساخت و ساز یک ملک هستند با دقت و سرعت حضور داشته باشند و کلیه موارد مربوط به ایمنی سلامت و پایداری یک ساختمان را مورد توجه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچین مقاوم سازی و رعایت استانداردها نباید دلیلی بر کاهش روند کار باشد و ضرورت دارد در ساخت و ساز یک ساختمان علاوه بر رعایت کامل استانداردها، روند کار با دقت و سرعت به پیش برود.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد.