استاندار: ایجاد پردیس‌های زندگی در دستور کار حوزه مسکن یزد است

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: ایجاد پردیس های زندگی به سبک اصیل و سازگار با فرهنگ بومی، به دور از مرتفع سازی بی‌جهت، مقصد استان یزد در ریل‌گذاری جدید توسعه‌ حوزه مسکن است.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی، روز جمعه در بیست و پنجمین اجلاس هیئت های عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که به میزبانی یزد در حال برگزاری است، افزود: دولت مردمی سیزدهم به پیشنهاد استان یزد با واگذاری زمین به متقاضیان برای ساخت نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی موافقت کرد و ما در یزد از هر طرح نوآورانه که منجر به تقویت چنین نگاهی شود، استقبال کرده و برای اجرا حمایت می کنیم و کاملا به تاثیر فرهنگ مهندسی باور داریم.

وی ادامه داد: دیار دارالعباده و دارالعلم یزد، برساخته از هنر مهندسانی بی ادعا و بعضا به مکتب نرفته و خط ننوشته است که با دستانی پینه بسته اما خلاق، به خاک، جان بخشیدند و آفریدگار میراثی ماندگار شدند که هشتی ها، ساباطها، مُقَرنَسها، گوشواره‌ها ، مناره ها، پایابها و آب انبارها بخشی از این ثروت عظیم است .

استاندار یزد گفت: استحکام و زیبایی بناهای یزد در کنار عظمت، فناوری منحصر بفرد ، دارای طراحی زیرکانه است و این دیار مهد پرورش امثال استاد پیرنیا؛ پدر معماری سنتی ایران است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جامعه ۷ هزار نفری مهندسان مجرب، ظرفیت بزرگی برای چشم انداز توسعه استان است و مهندسانی پاک دست، حاذق و خوشنام و معتبر که سرمایه ارزشمند اجتماعی استان در سراسر کشور و نقاطی از جهان هستند، با عملکرد بسیار خوب خود، سبب ساز ایجاد یک برند کاری در این حوزه شده اند.

استاندار افزود: یزد از لحاظ سرانه مشارکت مالی خیرین در ایجاد ابنیه عام المنفعه نظیر مسجد و مدرسه و بیمارستان، پیشتاز کشور است و بسیار مناسب و بجاست که مجمعی از مهندسان نیک اندیش تشکیل شود تا در کنار مشارکت مالی عامه، از تشریک مساعی بخشی از نخبگان جامعه در حوزه طراحی، نظارت و اجرا استفاده شود.

فاطمی ادامه داد: نقش آفرینی بیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان در حوزه تقنینی ساخت و ساز ضروری است و اگر از مجامعی مثل اتاق بازرگانی، به عنوان پارلمان بخش خصوصی یاد میشود، نظام مهندسی ساختمان نیز باید پارلمان بخش ساخت و ساز نامیده شود و بنابراین حوزه تاثیر شما مهندسان، منحصر به اجرا نیست.

مجتبی فرهمند رییس نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز در اجلاسیه گفت: بیست و پنجمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بعد از سه سال وقفه و با میزبانی استان یزد برگزار می شود که علاوه بر تصویب صورت های مالی در مورد ۲ قانون جدید ترافیکی و بهره وری ساختمان نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha