خمین - ایرنا - خطیب جمعه خمین گفت: رویکرد دولت سیزدهم برای سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌های توسعه در خمین قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید«قاسم میرصادقی» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خمین، افزود: از مسئولان استان مرکزی به ویژه استاندار در خصوص پیگیری مستمر برخی مسائل مطرح شده در نماز جمعه هفته گذشته خمین تشکر می‌کنم.

امام جمعه خمین تصریح کرد: عملیاتی شدن سند همکاری بین ایران و چین از دستاوردهای سفر رییس جمهور به این کشور است و تبادل انرژی و کالا بین ۲ کشور افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: چین علاقمند به سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد دلاری در ایران است که تحقق این مهم سبب گشایش اقتصادی برای کشور ما می‌شود.

امام جمعه خمین ادامه داد: بیان نظر ناپخته یکی از مقامات چین در سفر به عربستان و سوء استفاده دشمنان با سفر رییس جمهور به این کشور بی اثر شد.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به خسارات جانی و مالی زلزله در ترکیه و سوریه اظهار کرد: مردم خمین برای کمک به زلزله زدگان این کشورها مشارکت بیشتری کنند.

وی گفت: کشورهای مدعی حقوق بشر در آزمون کمک به زلزله زدگان مردود شدند چرا که به ترکیه ۶۵ کشور کمک کردند و سوریه هدف تحریم‌ها قرار گرفت و تنها ۱۳ کشور به آن کمک‌های محدودی داشتند.

امام جمعه خمین ادامه داد: این زلزله بزرگ در شرایط تورم و کاهش ارزش ۳۰ درصدی لیر دربرابر دلار امریکا ضربه سنگینی به ترکیه وارد کرد.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به حضور تاریخی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این حضور باشکوه و بی‌نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی و چشمان دشمنان نظام را کور کرد و بدون شک آینده درخشانی برای نظام اسلامی رقم خواهد زد.

امام جمعه خمین با اشاره به بارش برف در هفته اخیر در این شهرستان افزود: اقدامات شبانه روزی شهرداری و راهداری شهرستان برای خدمات رسانی به شهروندان قابل تقدیر است.

وی با تبریک مبعث پیامبر اکرم(ص)گفت: مبعث روز بزرگی است که انسان از تاریکی به وسیله هدایت پیامبر(ص) به نور رسیده است و بر روزه گرفتن در این روز بسیار سفارش شده است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است.