۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85102147
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سفر آیت الله رییسی به سوریه پیام آور پیروزی محور مقاومت است

خمین - ایرنا - خطیب جمعه خمین گفت: پس از تثبیت موقعیت سوریه ،سفر آیت الله رییسی به سوریه پیام آورپیروزی محور مقاومت و شکست کامل پروژه‌های آمریکایی و انگلیسی در منطقه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید«قاسم میرصادقی» در خطبه های این هفته نماز جمعه خمین با اشاره به سفر رییس جمهور ایران به سوریه در هفته گذشته، افزود: آیت الله رییسی اولین مقام بلند پایه‌ای است که پس از درگیری داعش و تکفیری‌ها به سوریه سفر کرد.

وی بیان کرد: استقبال از رییس جمهور ایران در سوریه و تحولات منطقه، این سفر را به سفر راهبردی تبدیل کرد.

امام جمعه خمین یادآور شد: سوریه بعد از انقلاب اسلامی نخستین کشوری بود که دولت موقت ایران را به رسمیت شناخت و در دوران دفاع مقدس نیز با حمایت از ایران ترفند جنگ عرب و عجم صدام را شکست داد.

حجت الاسلام میرصادقی حمایت سوریه در مجامع بین المللی از ایران و منابع تسلیحاتی که در جنگ هشت ساله در اختیار ایران قرار داد را از دیگر حمایت‌های این کشور از جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در دوران درگیری سوریه با داعش فرزندان و سردارانی مانند شهید سلیمانی از این خطه دفاع کردند.

امام جمعه خمین افزود: ارتباط با جهان خارج و منطقه و رسیدن به دریای مدیترانه و توافقات اقتصادی و همکاری هایی که در این سفر امضا شده گشایش‌هایی برای مردم خواهد داشت.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یک آمریکایی هم در عراق نباید بماند، گفت: پنج هزار سرباز آمریکایی در سفارتخانه آمریکا در عراق حضور دارند.

وی ، تشییع پیکر شهید آیت الله سلیمانی و شهید غیرت را مصادیق حضور ملت بصیر ایران در میدان بیان کرد.

امام جمعه خمین با اشاره به هفته بزرگداشت معلم افزود: اردیبهشت ماه فرصتی برای تجلیل از تربیت کنندگان نسل آینده است و جامعه معلمان پنج هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردند .

حجت الاسلام میرصادقی گفت: مطالبات معلمان اصلاح و رتبه بندی معلمان در دستور کار مسئولان قرار گیرد چراکه معلمان وظیفه سنگینی را در پرورش شخصیت های شجاع ، آگاه و متعهد بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: معلمان باید در دین داری، حضور در مساجد و آیین های مذهبی پیش قدم باشند و دانش آموزان را به این مهم تشویق کنند.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: وی از شاگردان امام جواد و هادی است و سفیر آن امامان بزرگوار در شهر ری است.

وی با اشاره به ۱۴ شوال و روز بزرگداشت شیخ صدوق گفت: شخصیت‌های فاخری مانند شیخ صدوق که زندگی خود را برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) وقف کردند را باید به نسل جوان معرفی کنیم.

خمین به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha