یزد- ایرنا، نخستین دوره مسابقات ورزش سه گانه استان یزد ویژه آقایان روز یکشنبه در استخر ۲۲ بهمن و پیست دو و میدانی ورزشگاه شهید نصیری برگزار و نفرات برتر آن معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مسابقات که ورزشکاران مناطق مختلف زیرنظر هیات ورزش‌های سه گانه استان به رقابت پرداختند، حامد خادمی، مصطفی نجفی و محمدجواد کارگر هر سه از شهرستان یزد مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

مسابقات در دو رشته "شنا" به مسافت ۴۰۰ متر و "دو و میدانی" به مسافت ۳۰۰۰ متر در رده سنی امید و بزرگسالان با قضاوت غلامرضا رضایی، محمدعلی رضایی و ابوالفضل مقصودی و فاطمه محمدی به عنوان کمک داور در بخش دو و میدانی برگزار شد.

سرپرست هیات ورزش‌های سه گانه استان یزد گفت: این مسابقات با هدف ایجاد انگیزه مضاعف و شناخت بهترین نفرات در این رده سنی و ایجاد فرصت مشارکت و انتخاب ورزشکاران واجد شرایط برای تشکیل تیم‌های استانی با حضور ورزشکاران مناطق مختلف برگزار شد.

محمد مهدی دانشگر در حاشیه مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رسیدن به این هدف مهم نیاز به حمایت و همکاری همه جانبه مسئولان به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم و در نهایت تربیت نسل آینده ساز در این رشته ورزشی را داریم.

وی ادامه داد: رشته ورزشی سه گانه یا تری اتلون یک رشته ورزشی سخت و طاقت فرسا و در عین حال مفرح و پویا از رشته‌های المپیکی و دارای طرفداران بسیار زیاد در جهان است .

این فعال ورزشی یزد اظهار کرد: برگزاری دوره‌های استعدادیابی همزمان با شناساندن این رشته در سطح استان نقش مهمی در ترویج ورزش‌های سه گانه دارد و برگزاری مسابقات در کنار دوره‌های آموزشی باید با همکاری بخش‌های مختلف ارتقا یابد.

دانشگر گفت: ما برای شروع و ایجاد شرایط مناسب قدم اول را برداشتیم و امید است با داشتن امکانات اولیه و لازم همچون استخر، پیست دو ومیدانی و دوچرخه سواری بتوان این ورزش را به سرمنزل مقصود برسانیم و برای رسیدن به این مهم و ارتقای آن، نظرات و پیشنهادات دوستداران و پیشکسوتان این رشته ورزشی می‌تواند راهگشا باشد.

استان یزد ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.