زنجان – ایرنا - تیم اسپیناس زنجان در لیگ دسته اول فوتسال کشور چشم انتظار حمایت مسوولان است تا بتواند به فعالیت خود در این رقابت‌ها ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، سالهاست که از ورزش زنجان در لیگ های کشوری نامی شنیده نمی شود و تمامی ورزش استان به چند قهرمان در رشته های انفرادی خلاصه و محدود شده است.

متاسفانه در سالهای اخیر رشته های ورزشی توپی و گروهی استان به نوعی کنار گذاشته شده است درحالیکه ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی استان در این رشته ها کمتر از استان های دیگر نیست.

جای خوشحالی است که طی یکسال گذشته، تیم اسپیناس زنجان با ورود بخش خصوصی با خرید امتیاز تیم فوتسال محمد سیمای قم به لیگ دسته اول فوتسال کشور وارد شد و هم اکنون نیز با ۱۲ بازی، ۶ برد و ۲۰ امتیاز در رده چهارم جدول لیگ قرار دارد و توانسته است در سطح کشور خوب ظاهر شود و نام استان را در این رقابت ها مطرح کند.

کسب این امتیاز برای تنها نماینده استان در لیگ های کشوری جای خوشحالی و مسرت دارد و شایسته است که حمایت های لازم و قانونی از این باشگاه و تیم صورت گیرد.

با توجه به اینکه یکی از رسالت ها و ماموریت های شهرداری ها توسعه ورزش همگانی و حمایت از ورزش قهرمانی است که موجب ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی می شود و از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند شورای شهر زنجان نیز برای حمایت از تیم اسپیناس زنجان تنها نماینده استان در لیگ های کشوری اقدام کرد و لایحه حمایت ۲ میلیارد تومانی را به تصویب رساند ولی بازخوردها و واکنش های منفی مواجه شد.

این درحالی است که حمایت شهرداری ها از تیم های ورزشی با رقم های بسیار بالاتر امری طبیعی است مثلا تیم های شهرداری همدان و آستارا در لیگ دسته اول فوتبال مردان، شهرداری های بم، بندر ماهشهر، بندرعباس و نوشهر در لیگ دسته دوم فوتبال مردان، شهرداری های کرج، گنبد، قائمشهر، بانه و بم در لیگ دسته سوم فوتبال مردان، شهرداری سیرجان در لیگ برتر فوتبال، شهرداری ساوه در لیگ دسته یک فوتسال مردان، شهرداری ارومیه و گنبد در لیگ برتر والیبال، شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال، شهرداری ماهان کرمان در لیگ برتر هندبال زنان، شهرداری شیراز در لیگ برتر دوومیدانی مردان، شهرداری مسجد سلیمان در لیگ برتر کشتی فرنگی مردان و شهرداری ورامین در لیگ برتر تکواندو مردان در سال ۱۴۰۱ تیمداری می کنند یا از نمایندگان خود در سطح رقابت های کشوری حمایت لازم را دارند.

تیم اسپیناس زنجان نیز در صورت حمایت شدن قطعا به لیگ برتر فوتسال کشور صعود می کند که افتخاری برای استان است و موتور محرک سایر رشته های ورزشی استان نیز خواهد شد.

اما اگر همین حمایت ۲ میلیارد تومانی که باید بعد از تصویب شورای شهر زنجان به تصویب کمیته تطبیق مصوبات شهرستان زنجان برسد رد شود قطعا تک نماینده ورزش استان نیز از ادامه کار دلسرد و منصرف می شود و آیینه عبرتی برای دیگران خواهد بود که در رشته های ورزشی استان زنجان سرمایه گذاری و ورود نکنند.

باید مسوولان و مدیران استان به این موضوع مهم توجه داشته باشند و با در نظر گرفتن تمامی ابعاد تصمیمی کامل و جامع در این زمینه اتخاذ کنند.