سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بازارچه‌های صنایع دستی استان در ورودی شهرهای می‌تواند راهکاری برای توقف و رفع خستگی مسافران و کاهش تصادفات باشد.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کرم‌زاده روز سه‌شنبه به رسانه ها گفت: ماندگاری مسافر تمرکز اصلی برنامه‌های ویژه ستاد خدمات سفر استان در بخش های مختلف است.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی در ورودی شهرها با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در توقف مسافران در شهرها و کاهش تصادفات تأثیرگذار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی کمپین ۳۰- ۶۰، افزود: با ارائه راهکارهای لازم می‌توان ۶۰ درصد تصادفاتی را که در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد، کاهش داد.

طبق آمار پلیس راه، ۶۰ درصد حوادث جرحی و فوتی جاده‌های کشور در ۳۰ کیلومتری نزدیکی مناطق شهری اتفاق می‌افتد، رانندگان با همان سرعت مجاز در بزرگراه و آزادراه‌های برون‌شهری، وارد مناطق شهری می‌شوند؛ از سوی دیگر و در این شرایط، خستگی رانندگیِ در مسیر باعث کاهش قدرت کنترل وسیله نقلیه در رانندگان می‌شود که عاملی خطرآفرین و حادثه‌ساز محسوب می‌شود.

کرم زاده گفت: خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و زائران علی ابن موسی‌الرضا(ع) از اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

وی با اشاره به حضور شاخص استان سمنان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، ابراز داشت: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای معرفی استان با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع‌دستی، هنرهای سنتی استان و بخش خصوصی بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۷۴ فرصت سرمایه‌گذاری استان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری معرفی شد.

بیش از هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده که بیش از ٨۳٠ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.