سنندج- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: ۳۵ پروژه ورزشی نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که ۳۰ پروژه آن فعال و دارای پیمانکار و مشاور است.

به گزارش ایرنا، حامد جولایی روز شنبه در بازدید از یک پروژه ورزشی در حال ساخت در بانه اظهار کرد: تعداد پنج پروژه نیز غیرفعال بوده که توسط مشاور در حال بروزسانی و تکمیل مطالعات برای شروع مجدد است.

وی با بیان اینکه برای اتمام این تعداد پروژه نیمه تمام ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، افزود: مهم ترین مشکل پروژه ها برای افتتاح و بهره برداری کمبود اعتبار و عدم به موقع اختصاص اعتبارات است.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: برای اتمام ۱۴ پروژه نیمه تمام در استان ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسیده است.

جولایی یادآور شد: از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز سالن های ورزشی در سطح استان و ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان خوابگاه چهارصد نفره ورزشکاران در سنندج مصوب شده است.

وی اظهار کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبار، دو پروژه ورزشی سالن ۱۲۰۰ نفری شهرستان بانه و خوابگاه ۲۰۰ نفری ورزشکاران شهرستان سقز تا پایان نیمه اول سال آینده به پایان خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی در استان حدود ۷۲ صدم سانتیمتر است که با میانگین کشوری فاصله معناداری دارد و در صورت اتمام پروژه های ورزشی نیمه تمام، این رقم به حدود ۸۵ صدم سانتیمتر خواهد رسید.

جولایی با اشاره به اینکه ۳۱۹ مکان ورزشی زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان کردستان در استان وجود دارد، بیان کرد: در استان ۱۲۹ مکان ورزشی در اختیار سایر ادارات دولتی و ۲۱ مکان ورزشی در بخش خصوصی در حال فعالیت است.

بانه در ۲۴۲ کیلومتری شمال غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.