پاکدشت- ایرنا- با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آئین هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده فناوری کشاروزی پردیس ابوریحان مستقر در شهرستان پاکدشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که روز یکشنبه و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پردیس کشاورزی ابوریحان برگزار شد، ۷۰ سال فعالیت این واحد دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت و فعالیت‌های آن ارزیابی شد.

وزیر علوم با حضور در نمایشگاه دستاوردهای علمی و کشاورزی ابوریحان در جریان دستاوردهای علمی این مرکز دانشگاهی قرار گرفت و از یادمان هفتادمین سالگرد تاسیس دانشکده فناوری کشاورزی پردیس ابوریحان پرده برداری کرد.

پردیس دانشگاهی ابوریحان در مهر ماه سال ۱۳۳۱ با نام "دانشسرای کشاورزی" فعالیت خود را شروع کرد و پس از چندین سال فعالیت در مهرماه سال ۱۳۴۵ به نام " دانشسرای عالی سپاه دانش " تغییر نام داد و فعالیت آموزشی خود را در مقطع کاردانی و کارشناسی آغاز گردیده است.

این مرکز علمی در سال ۱۳۵۲ به نام " دانشگاه سپاهیان انقلاب" تغییر نام داد و از سال ۱۳۵۷ با نام دانشگاه ابوریحان بیرونی فعالیت خود را در دانشکده‌های علوم تربیتی، عمران روستایی، علوم بهسازی، ادبیات و علوم انسانی ادامه داد.

در شهریور سال ۱۳۶۲ این دانشگاه به آموزشکده کشاورزی تغییر نام داد و از این تاریخ این مؤسسه تحت پوشش دانشگاه تهران قرار گرفته و در ۴ رشته فنی کشاورزی، علوم دامی، علوم زراعی و عمران روستایی فعالیت خود را ادامه داد.

از سال ۱۳۸۴ با تغییر نام به پردیس ابوریحان فعالیت‌های این مرکز دانشگاهی در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه علوم کشاورزی ادامه یافت.

در سال ۱۴۰۰ عناوین پردیس‌های فنی، هنر، ابوریحان، فارابی، کشاورزی و مانند آن، از مجموعه‌های دانشگاهی دانشگاه تهران به "دانشکدگان" تغییر نام داد و پردیس ابوریحان نیز که مجموعه‌های دانشکده‌های دانشگاه تهران است؛ به دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران تغییر نام یافت.

پردیس ابوریحان در شهرستان پاکدشت واقع در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران مستقر است.