ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) مدل جدیدی از حکمرانی را به دنیای معاصر ارایه کرده و با پایه گذاری یک نظام مردمی، تمام نگاه‌ها را متوجه خود کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور یکشنبه در نشست قرارگاه محله مهدوی استان مازندران، افزود: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مدلی از حکمرانی را که برگرفته از یک نظام مردمی با نگاه و رویکرد جهاد و شهادت بود، به عصر معاصر ارایه کردند.

وی ادامه داد: با مدل جدیدی که امام خمینی (ره) برای حکمرانی ارایه کردند، علاوه بر تحول در بین کشورهای جهان، بسیاری از قواعد نیز تغییر یافت و غربی ها با در اختیار داشتن موسسات معتبر نیز نتوانستند در برابر این جریان مهمی که به راه افتاده بود، سدی ایجاد کنند و امروز این نوع مدل حکمرانی بخش زیادی از مرزها را در نوردیده و روز به روز در حال پیشرفت است.

نماینده عالی دولت در استان مارندران با اشاره به توطئه های مختلف و سازمان یافته دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی گفت: با گذشت ۴۴ سال از عمر با برکت نظام اسلامی و به برکت حضور حماسی مردم در عرصه های مختلف، انقلاب پویاتر از گذشته به حیات جاودانه خود ادامه می دهد.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: چگونگی حکمرانی در جوامع بشری جزو مهمترین مسایل امروز رهبران دنیا است و در شرایط فعلی نیز تمام تهاجم دشمنان به این علت است که از پیشرفت مدل حکمرانی ارایه شده توسط امام (ره) جلوگیری کند.

وی بیان کرد: در دهه اول انقلاب که کشورمان در برابر تمام تهدیدها ایستادگی و مقابله کرد، مسجد نقش محوری داشت و امام (ره) نیز با احیای مساجد توانستند مدل حکمرانی شاهنشاهی را برهم بریزند و در کنار برخی از ساختارها، مجموعه مردمی را نیز راه اندازی کنند.

استاندار مازندران یادآور شد: پس از دوران دفاع مقدس، رهبر معظم انقلاب نیز تمام ساختارها را منطبق بر افکار امام (ره) پایه گذاری کردند و اکنون جمهوری اسلامی ایران کشوری کشور مقتدری در حد و قواره با ابرقدرت های جهان ارزیابی می شود.

حسینی پور بر لزوم تقویت مردم محوری در مدیریت ها تاکید کرد و گفت: جریانی در درون کشور با نگاه لیبرالی حضور یافتند و فرمان انقلاب را از مسیر ارزشی و اصلی خود قدری منحرف کردند که نمونه آن را نیز در فنتنه ۸۸ شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه دشمنان با به راه انداختن عنواین مختلف در برخی از حوزه ها نیز توانستند تصمیمات خود را حتی تحمیل کنند، افزود: هر خطری که تاکنون متوجه نظام اسلامی شده است، نهادهای رسمی نتوانستند کاری انجام دهند اما نیروهای بسیج توانستند موضوع را حل کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید در کلاس های عقدیتی در حوزه اجرایی و حاکمیتی تدریس شود، گفت: برای مقابله با توطئه های شوم و سازمان یافته دشمنان باید مساجد را دوباره احیا کنیم.

حسینی پور با بیان اینکه مساجد ما همانند گذشته فعال نیستند، بر لزوم مردمی کردن تمام برنامه ها و محورهای مهم تاکید کرد و گفت: مهمتر از مسایل مادی، تفکر انقلاب و بسیجی است که در صورت نهادینه شدن در جامعه سد محکمی در برابر توطئه های دشمنان خواهد بود.