اصفهان - ایرنا - رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: این فدراسیون برنامه جامعی برای جذب و تخصیص اعتبارات با هدف بهسازی و نوسازی تجهیزات این رشته در استان‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد انوشیروانی روز سه شنبه در جلسه مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری استان اصفهان افزود: در گام نخست مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ابتدای هفته آینده به حساب استان‌ها واریز خواهد شد و این روند در روزهای بعد از آن نیز تداوم خواهد داشت ؛ همچنین این فدراسیون با افزایش همکاری‌ها با شرکت همراه اول به عنوان حامی این رشته امتیازات ویژه ای دریافت خواهد کرد تا همچون رشته‌های کشتی و والیبال بتواند بخشی از نیاز مالی خود را تامین کند.

رییس فدراسیون وزنه برداری خاطرنشان کرد: کسب ۹۳ درصد مدال‌های المپیک توسط کشتی گیران و وزنه برداران رقم خورده است، لذا همه باید به اهمیت روز افزون این رشته واقف شویم، باید باور داشته باشیم که حال وزنه برداری کشور خوب نیست و این رشته درگیر نفاق شده است و ادامه این روند به ویژه در استان ها به سود هیچکس نیست.

انوشیروانی با بیان اینکه وزنه برداری را نباید رشته ای درآمدزا به حساب آورد، گفت: بطور واقعی باید در کنار هم باشیم و هر کس به نوبه خود توانمندی خود را برای اعتلای وزنه برداری ارائه کند، زیرا نظام، دولت و مردم از همه ما انتظار دارند.

وی تصریح کرد: هیات‌های استانی باید مجامع عادی سالانه را مرتب و در زمان مناسب برگزار کنند و گزارش عملکرد به اعضای مجمع که به رییس و هیات رییسه رای اعتماد دارند ارائه دهند.

رییس فدراسیون با تاکید بر استعدادیابی و جذب نفرات توانمند به خصوص در رده های سنی پایین، تصریح کرد: آموزش و جذب را باید از کوچه ها و مدارس آغاز کرد که در نهایت وزنه بردارانی مقتدر برای تیم‌های ملی تربیت شوند.

انوشیروانی با اشاره به اضافه شدن رشته کراس فیت به این فدراسیون گفت: ۸۰ درصد شاکله این رشته برگرفته از حرکات یک ضرب و ۲ ضرب وزنه برداری است بنابراین باید از ظرفیت و شمار ورزشکاران این رشته ملحق شده استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: باشگاه‌های اصفهان از جمله فعالان این رشته در کشور به شمار می‌رود و این مقوله باز هم باید تقویت شود تا در نهایت نتیجه مثبت آن را در تیم‌های ملی نظاره گر باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان نیز در این جلسه گفت: وزنه برداری این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و بی شک باز هم می‌توان مدال طلای المپیک را به دست آورد.

جواد محمدی ادامه داد: همکاری همه متولیان امر و حمایت از شهرستان ها توسعه این رشته ورزشی را رقم خواهد زد.

حمیدرضا فدوی رییس جدید هیات وزنه برداری اصفهان نیز گفت: وزنه‌برداری این استان ظرفیت دارد که ۳۰ درصد از نفرات تیم ملی در رده‌های مختلف را تامین کند، البته با این شرط که کینه‌ها و کدورت‌ها زدوده شود و یکرنگی، یکپارچگی و همکاری جای آن را بگیرد.

مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری استان اصفهان با نامزدی حمیدرضا فدوی و به صورت تک نامزدی برگزار شد و وی در نهایت با کسب ۱۷ از مجموع ۲۱ رای( چهار رای سفید) به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات وزنه برداری استان انتخاب و معرفی شد.

همچنین زکیه رحیمی به عنوان نایب رییس و سید محمد حسنی به عنوان عضو هیات رییسه از اعضا رای اعتماد گرفتند، اما مسعود صدرایی برای تصدی خزانه داری و بهناز شریفیان و حجت الله صالحی برای تصدی اعضای هیات رییسه موفق به جلب اعتماد اعضای مجمع نشدند.