فدراسیون وزنه برداری برنامه جامعی برای بهسازی تجهیزات این رشته  در استان‌ها دارد

اصفهان - ایرنا - رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: این فدراسیون برنامه جامعی برای جذب و تخصیص اعتبارات با هدف بهسازی و نوسازی تجهیزات این رشته در استان‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد انوشیروانی روز سه شنبه در جلسه مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری استان اصفهان افزود: در گام نخست مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ابتدای هفته آینده به حساب استان‌ها واریز خواهد شد و این روند در روزهای بعد از آن نیز تداوم خواهد داشت ؛ همچنین این فدراسیون با افزایش همکاری‌ها با شرکت همراه اول به عنوان حامی این رشته امتیازات ویژه ای دریافت خواهد کرد تا همچون رشته‌های کشتی و والیبال بتواند بخشی از نیاز مالی خود را تامین کند.

رییس فدراسیون وزنه برداری خاطرنشان کرد: کسب ۹۳ درصد مدال‌های المپیک توسط کشتی گیران و وزنه برداران رقم خورده است، لذا همه باید به اهمیت روز افزون این رشته واقف شویم، باید باور داشته باشیم که حال وزنه برداری کشور خوب نیست و این رشته درگیر نفاق شده است و ادامه این روند به ویژه در استان ها به سود هیچکس نیست.

انوشیروانی با بیان اینکه وزنه برداری را نباید رشته ای درآمدزا به حساب آورد، گفت: بطور واقعی باید در کنار هم باشیم و هر کس به نوبه خود توانمندی خود را برای اعتلای وزنه برداری ارائه کند، زیرا نظام، دولت و مردم از همه ما انتظار دارند.

وی تصریح کرد: هیات‌های استانی باید مجامع عادی سالانه را مرتب و در زمان مناسب برگزار کنند و گزارش عملکرد به اعضای مجمع که به رییس و هیات رییسه رای اعتماد دارند ارائه دهند.

رییس فدراسیون با تاکید بر استعدادیابی و جذب نفرات توانمند به خصوص در رده های سنی پایین، تصریح کرد: آموزش و جذب را باید از کوچه ها و مدارس آغاز کرد که در نهایت وزنه بردارانی مقتدر برای تیم‌های ملی تربیت شوند.

انوشیروانی با اشاره به اضافه شدن رشته کراس فیت به این فدراسیون گفت: ۸۰ درصد شاکله این رشته برگرفته از حرکات یک ضرب و ۲ ضرب وزنه برداری است بنابراین باید از ظرفیت و شمار ورزشکاران این رشته ملحق شده استفاده کنیم.

وی اظهارداشت: باشگاه‌های اصفهان از جمله فعالان این رشته در کشور به شمار می‌رود و این مقوله باز هم باید تقویت شود تا در نهایت نتیجه مثبت آن را در تیم‌های ملی نظاره گر باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان نیز در این جلسه گفت: وزنه برداری این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و بی شک باز هم می‌توان مدال طلای المپیک را به دست آورد.

جواد محمدی ادامه داد: همکاری همه متولیان امر و حمایت از شهرستان ها توسعه این رشته ورزشی را رقم خواهد زد.

حمیدرضا فدوی رییس جدید هیات وزنه برداری اصفهان نیز گفت: وزنه‌برداری این استان ظرفیت دارد که ۳۰ درصد از نفرات تیم ملی در رده‌های مختلف را تامین کند، البته با این شرط که کینه‌ها و کدورت‌ها زدوده شود و یکرنگی، یکپارچگی و همکاری جای آن را بگیرد.

مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری استان اصفهان با نامزدی حمیدرضا فدوی و به صورت تک نامزدی برگزار شد و وی در نهایت با کسب ۱۷ از مجموع ۲۱ رای( چهار رای سفید) به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات وزنه برداری استان انتخاب و معرفی شد.

همچنین زکیه رحیمی به عنوان نایب رییس و سید محمد حسنی به عنوان عضو هیات رییسه از اعضا رای اعتماد گرفتند، اما مسعود صدرایی برای تصدی خزانه داری و بهناز شریفیان و حجت الله صالحی برای تصدی اعضای هیات رییسه موفق به جلب اعتماد اعضای مجمع نشدند.

فدراسیون وزنه برداری برنامه جامعی برای بهسازی تجهیزات این رشته  در استان‌ها دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha