نوشهر - ایرنا - نماینده مردم نوشهر؛ چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مهاجرت جوانان روستایی به شهرها یکی از آفت های جامعه ما است که با احیای اقتصاد روستاها برطرف می شود.

به گزارش ایرنا ؛ محمدعلی محسنی روز جمعه در حاشیه بازدید جشنواره گل نرگس ماسال مرزن آباد چالوس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این جشنواره ها در واقع بهانه ای برای نشان دادن ظرفیت ها در روستاها است.
وی اظهارداشت : توانمندی در روستاهای کشور و استان مازندران بسیار زیاد است که باید آنها را بیشتر بشناسانیم.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با تقویت و شکوفایی ظرفیت های روستاها، ماندگاری روستاییان در این مناطق بیشتر می شود.
به گفته محسنی با احیای اقتصاد روستاها بسیاری از مشکلات فراروی این مناطق نیز برطرف خواهد شد.

دومین دوره جشنواره گل نرگس روستای ماسال مرزن آباد شهرستان چالوس امروز با حضور شماری از روستاییان، مسوولان کشوری، استانی و محلی پایان می یابد.

به گزارش ایرنا، دبیر این جشنواره ، برند سازی ، حمایت و تشویق کشاورزان ، علمی و تخصصی کردن محصول اعم از فرآوری و صنایع تبدیلی مثل دم نوش، اسانس، روغن نرگس ، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در روستاهای بخش مرزن‌آباد اعم از صنعتی، کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، گردشگری، بومگردی با هدف جذب سرمایه‌گذار، معرفی ظرفیت های منطقه در سطح ملی و اشاعه‌ی فرهنگ روستا و ایجاد شور و نشاط در بین مردم از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

سوده قنبری در گفت و گو با ایرنا تعداد غرفه های این جشنواره را ۱۰ غرفه اعلام کرد و گفت : در این غرفه ها علاوه بر گل نرگس و محصولات فرآوری آن توانمندی‌های دیگر محصولات بومی و محلی روستاییان در زمینه گردشگری، بومگردی و تولیدات سنتی و لبنیات، عطاری و گیاهی عرضه شد.

دبیر جشنواره گل نرگس ماسال مرزن آباد بازی‌های بومی و محلی را از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره چهار روزه برشمرد.

نخستین دوره این جشنواره در سال ۹۷ برگزار شد که به گفته دبیر جشنواره هم اکنون با نگاه تخصصی تر و با هدف توسعه گردشگری و کمک به رونق اقتصاد روستا برگزار شد.

بخش مرزن آباد ۱۰۳ روستا و آبادی دارد.