۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبر: 85050661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییر الگوی کشت نیاز ضروری کشاورزی مازندران است

نوشهر - ایرنا - بخشدار مرزن آباد شهرستان چالوس گفت : تغییر الگوی کشت نیاز ضروری بخش کشاورزی استان مازندران است که جشنواره گل نرگس ماسال این بخش با همین رویکرد برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی صادق کوهستانی روز سه شنبه در آیین افتتاح دومین دوره جشنواره گل نرگس ماسال این بخش که با حضور مسوولان کشوری و استانی و محلی در این روستا آغاز شد، افزود : این روستا از دیر باز با گذشت چهار دهه با تغییرالگوی کشت ، کشاورزان منطقه به این باور رسیدند که کشت محصول گل نرگس را توسعه بدهند.

وی اظهارداشت : روستاهای این بخش شهرستان چالوس از ظرفیت های بالایی در حوزه های گردشگری، کشاورزی و صنعتی برخوردار است که تاکنون توجه نشده است.
وی خاطرنشان کرد : این بخش از طرفی به استان البرز و شهر طالقان و از سمتی دیگر به کجور نوشهر و چالوس منتهی می شود که در هر نقطه آن مستعد تولید گیاهان دارویی است که امروز اهالی آن به مصرف این داروها گرایش یافتند.

بخشدار مرزن آباد تصریح کرد: بیشتر تلاش ها این است ظرفیت های این بخش و روستاها معرفی و بستر برای معرفی سرمایه گذاران فراهم شود.

به گفته کوهستانی این رویکرد می تواند به پویایی اقتصاد روستایی و بهبود فضای کسب و کار در این منطقه کمک کند.

وی اضافه کرد : با توجه به تاکید استاندار مازندران مبنی بر داشتن ظرفیت ۵۰۰ روستای این استان و معرفی ظرفیت های روستاها، این جشنواره هم در همین راستا برگزار شده است.

بخشدار مرزن آباد برند سازی، حمایت و تشویق کشاورزان ، علمی و تخصصی کردن محصول اعم از فرآوری و صنایع تبدیلی مثل دم نوش، اسانس، روغن نرگس ، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در روستاهای بخش مرزن‌آباد اعم از صنعتی، کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، گردشگری، بومگردی با هدف جذب سرمایه‌گذار، معرفی ظرفیت های منطقه در سطح ملی و اشاعه‌ی فرهنگ روستا و ایجاد شور و نشاط در بین مردم را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

علاوه بر گل نرگس و محصولات فرآوری آن توانمندی‌های دیگر محصولات بومی و محلی روستاییان منطقه نیز در زمینه گردشگری، بومگردی و تولیدات سنتی و لبنیات، عطاری و گیاهی در ۱۰ غرفه این جشنواره عرضه شده است.

بازی‌های بومی و محلی را از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره چهار روزه اعلام شد.

نخستین دوره این جشنواره در سال ۹۷ برگزار شد.

بخش مرزن آباد ۱۰۳ روستا و آبادی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha