مشهد-ایرنا- رییس هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی گفت: دو و میدانی خراسان رضوی اگر قرار است همچون گذشته خود درخشان باشد نیاز است تا موضوع استعدادیابی و استعدادپروری در آن مورد توجه بیشتری باشد.

دکتر رضا امین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بر همین اساس برنامه هایی برای استعدادیابی و پرورش نسل آینده این ورزش پایه در دست اقدام است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه های آتی هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در سال آینده و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش به عنوان نقطه آغاز فرایند فرهنگ سازی ورزش و همچنین شهرداری‌های استان، برنامه هایی برای استعدادیابی و پرورش نسل آینده این ورزش پایه در دست اقدام است ؛ و این در حالی است که باید مربیانی در حوزه آموزش و پرورش تربیت شوند که بتوان با کمک آنها، استعدادها را شناسایی و به سمت ورزش قهرمانی هدایت کرد.

رییس هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به آمایش سرزمینی؛ در گذشته قهرمان‌های بسیاری از مناطق کمتر برخوردار شهری در رده های مختلف قهرمانی این رشته ورزشی حضو داشتند و بر همین اساس باید نگاه ویژه ای به این مناطق داشته باشیم.

او گفت: یکی از برنامه ها برای استعدادیابی، برگزاری مسابقات در سطح محلات مختلف شهر است و سپس باید در امر استعداد پروری نیز تلاش نمائیم که با حضور مربیان توانمند، امکان ارتقاء این ورزش در سطح استان وجود دارد.

امین زاده اظهار کرد: با نگاه آینده نگری سعی شده است تا در حوزه های آموزشی و پژوهشی نیز فعالیت هایی صورت گیرد تا با استفاده از نتایج آن مشکلات موجود به صورت علمی پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات المپیک ۱۴۰ مدال به رشته های مختلف دو و میدانی اختصاص می یابد، افزود: ورزشکاران این رشته مظلوم و قانع هستند کهو عاشقانه وارد این گود شده اند و، لازم است تا حمایت های بیشتر و بهتری از این افراد صورت پذیرد.

رییس هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی گفت: از دیگر برنامه های آینده این هیات برگزاری نشستها و جلساتی با افراد خانواده دو میدانی است تا با استفاده از نظرات و دغدغه های آنها، بتوانیم این ورزش را در سطح استان گسترش داده و کمیته های تخصصی هم بر همین اساس فعال شوند.

رییس هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی در پاسخ به اینکه چرا در برگزاری رای گیری انتخاب رئیس هیات استان شاهد کاهش مشارکت بودیم افزود: نماینده وزارت ورزش و جوانان که برای نظارت بر سلامت رای گیری مجمع به مشهد آمده بود، اعتقاد داشت که بر اساس آئین نامه، سرپرستان شهرستانی حق واریز رای ندارند و این در حالی است که اعتقاد داریم با مشارکت بیشتر افراد، امکان حمایت از برنامه های پیشنهادی مطرح شده با رای بالا به دست می‌آید.