به گزارش ایرنا، بر اساس این طرح، ۵۲۱ نمایندگی مشترک سایپا و ایران خودرو با سههزار ۳۰۰ اکیپ شیفت در هزار و ۴۳۱ شهر و روستا و ۲۳۰ شهر اصلی کشور خدمات رسانی و امداد نوروزی به هموطنان را از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ به مدت ۲۰ روز تحت پوشش قرار خواهند داد.
در این مراسم که با حضور مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و جمعی از مدیران ارشد دو خودروساز و امدادگران سایپا و ایران خودرو برگزار شد، «محمدعلی تیموری» مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا گفت: بیش از ۹۰ درصد خودروهای تولیدی در کشور در اختیار دو گروه خودروساز سایپا و ایران خودرو است و اتحاد استراتژیک بین این دو گروه تحول بزرگی در ارائه خدمات در صنعت خودرو کشور ایجاد کرده است.
وی افزود: با توجه به سطح گسترده خدمات دو شرکت در کشور، همکاران امدادگر علاوه بر خدمت رسانی به محصولات تولیدی که تعهد در انجام خدمات آن وجود دارد، به سایر خودروهای مونتاژ داخل ایران هم برای رفاه حال هموطنان یاری رسانی می کنند.
تیموری ادامهداد: در حال حاضر ۲۷ میلیون خودرو در جاده های کشور وجود دارد و رسالت ما افزایش کیفیت خودروهای تولیدی است و باید تلاش کنیم با افزایش استاندارد و رساندن گارانتی خودرو به پنج سال، محصولات باکیفیت را تولید و به بازار عرضه کنیم.
مدیرعامل سایپا گفت: در طی دهه ۹۰ حجم تولید قطعات غیر استاندارد و قاچاق در کشور زیاد شد و با توجه به کشش به سمت خدمات و قطعات ارزان قیمت، این موضوع باعث کاهش ضریب ایمنی و کیفیت خودروها در سطح جاده های کشور شد و برای جلوگیری از این مشکل باید با افزایش زمان گارانتی و خدمات دهی مناسب رضایتمندی مشتری را افزایش دهیم.
وی ادامهداد: بیش از ۲۵ میلیون خودرو در کشور بدون گارانتی در جاده ها تردد دارند که امیدواریم با افزایش گارانتی برخی از محصولات، رسالت خود را که تولید خودرو با کیفیت است ارتقاء دهیم و در آینده ای نزدیک محصولات با کیفیت در سطح استاندارد جهانی تولید کنیم.
تیموری با اشاره به نقش کیفیت در همه امور زندگی افزود: رهبر معظم انقلاب در ۱۰ بهمن ۱۴۰۰، کیفیت خودروهای داخلی را نامناسب دانستند و به درستی به این مهم اشاره کردند. گروه خودروسازی سایپا در این راستا تلاش زیادی در خصوص بالابردن کیفیت خودروهای خود انجام داد.
وی خاطرنشانکرد: در ماه های اخیر عرضه لوازم یدکی اصلی به بازار بیش از ۳۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و این لوازم بر اساس استاندارد تولید و با قیمت مناسب ارائه شده است؛ لذا در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.
خدماترسانی به مشتریان باید به صورت دقیق پایش شود
در ادامه «علیمردان عظیمی» مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با تاکید بر این که در طرح مشترک خدمات و امداد نوروزی، خدمت متفاوتی را به مردم و مشتریان ارائه خواهیم کرد، تصریح کرد: هدف گذاری اصلی در طرح خدمات امداد نوروزی ایجاد آرامش و امنیت برای هموطنان است و در همین راستا از زحمات پلیس راهور و ناجا که در ایام نوروز در کنار خودروسازان به مردم خدمت رسانی می کنند قدردانی می کنیم.
وی با بیان این که وظیفه خود می دانیم با تجهیز امدادگران و بهره مندی از دانش و تکنولوژی های نوین، رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات رسانی را افزایش دهیم، گفت: خدمات پس از فروش مهم ترین وظیفه خودروساز پس از تحویل خودرو است، از طریق نمایندگی ها در سراسر کشور، نسبت به ارائه خدمات با کیفیت و به موقع به مشتریان اقدام خواهیم کرد.
عظیمی با بیان این که باید خدمات رسانی به شکلی با کیفیت، صادقانه و دلسوزانه انجام شود، با اشاره به لزوم در دسترس بودن قطعات در نمایندگی ها و امدادهای جاده ای، گفت: باید قطعات پر مصرف پیش بینی شده و نسبت به تامین به موقع و مناسب آن ها اقدام شود تا با کسری و کمبودی در این زمینه مواجه نشویم.
وی با بیان این که گروه صنعتی ایران خودرو تلاش خواهد کرد تا در سال آینده رویکردهای نوین و متنوعی را به منظور بهبود روند ارائه خدمات به مشتریان دنبال کند، خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به مشتریان باید به صورت دقیق پایش شود تا در عوامل و مولفه های مختلف رضایتمندی مشتریان، برنامه های بهبود تعریف و نسبت به ارایه خدمات شایسته به مشتریان اقدام شود.