مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشی جدید، بیشتر مناطق جنوب آذربایجان‌غربی پایان هفته بارانی خواهد بود.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش باران متناوب همراه با رعد و برق تا شب گذشته در این منطقه آغاز کرده و در این مدت بیشترین بارش در تکاب با ۲۴ میلی‌متر ثبت شد.

وی افزود: بارش ها در سردشت ۱۶.۴ میلی‌متر، پیرانشهر ۷.۴ میلی متر، شاهین دژ ۴.۶ میلی متر، اشنویه ۱.۶ میلی ‌متر، مهاباد ۱.۳ میلی متر و بوکان یک میلی‌متر گزارش شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با آغاز فعالیت این سامانه بارشی، دمای هوا نیز به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و به همین دلیل احتمال دارد بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف پیش بینی می‌شود.

محمدپور با اشاره به ویژگی بارش‌های بهاری و رگباری بودن آنها و احتمال آبگرفتگی معابر و مسیل ها، از شهروندان خواست در زمان فعالیت این سامانه بارشی از فعالیت کوهنوردی و نشستن در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.