دمای هوا در جنوب آذربایجان‌غربی ۱۰ درجه کاهش یافت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در شهرهای مختلف جنوب آذربایجان‌غربی، امروز به طور میانگین ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

اردلان محمدپور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی در منطقه دمای هوا در بیشتر شهرهای جنوب استان کاهش محسوس پیدا کرد و در شبانه روز گذشته حداکثر دما در مهاباد از ۲۱ درجه به ۱۱ درجه رسید، میاندوآب از ۲۱ درجه به ۱۳ درجه کاهش یافت و حداکثر دمای هوا بوکان از ۲۰ درجه به ۱۱درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش باران متناوب همراه با رعد و برق از چهارشنبه شب در این منطقه آغاز کرده و در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش در سردشت با ۲۴.۵ میلی‌متر ثبت شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در این مدت بارش ها در تکاب ۴.۲ میلی‌متر، شاهین دژ ۲.۴ میلی متر و بوکان یک میلی‌متر گزارش شد و بیشترین سرعت وزش باد در پیرانشهر ۷۲ کیلومتر در ساعت و میاندوآب ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

وی با اشاره به حاکم شدن جوی آرام و پایدار تا روز یکشنبه در این منطقه افزود: در این مدت در برخی مناطق به صورت محلی، افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا نیز بین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

محمدپور گفت: در شبانه روز گذشته چالدران و تکاب با حداقل دمای سه درجه سانتی‌گراد بالا صفر سردترین شهر آذربایجان‌غربی و ماکو با حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha