جنوب آذربایجان‌غربی پایان هفته بارانی خواهد بود

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشی جدید، بیشتر مناطق جنوب آذربایجان‌غربی پایان هفته بارانی خواهد بود.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این سامانه بارشی فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش باران متناوب همراه با رعد و برق تا شب گذشته در این منطقه آغاز کرده و در این مدت بیشترین بارش در تکاب با ۲۴ میلی‌متر ثبت شد.

وی افزود: بارش ها در سردشت ۱۶.۴ میلی‌متر، پیرانشهر ۷.۴ میلی متر، شاهین دژ ۴.۶ میلی متر، اشنویه ۱.۶ میلی ‌متر، مهاباد ۱.۳ میلی متر و بوکان یک میلی‌متر گزارش شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با آغاز فعالیت این سامانه بارشی، دمای هوا نیز به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و به همین دلیل احتمال دارد بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف پیش بینی می‌شود.

محمدپور با اشاره به ویژگی بارش‌های بهاری و رگباری بودن آنها و احتمال آبگرفتگی معابر و مسیل ها، از شهروندان خواست در زمان فعالیت این سامانه بارشی از فعالیت کوهنوردی و نشستن در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha