شهرکرد - ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون ۴۶هزار و ۶۷۶نفر از خدمات این نهاد بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود مثنوی عصر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این خدمات در حوزه های مختلف شامل سلامت، بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، دوستدار کودک و زیست‌محیطی به مسافران و مهمانان نوروزی این استان ارایه شده است.

وی افزود: در این مدت ۱۳هزار و ۴۵۷ نفر آموزش مهارت‌های ترافیکی، هشت هزار و ۹۷۸نفر مشارکت‌ کننده در طرن ۸۹۷۸ نفر در طرح بهرفت، چهار هزار و ۳۷۷نفر از فضای دوستدار کودک، ۲هزار و ۵۰۰نفر از خیمه‌های نماز، چهار هزار و ۵۵۲نفر از اقلام زیستی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت بیش از ۲هزار و ۲۰۰نفر مسافر از خدمات آموزشی جمعیت هلال‌احمر استان در پست‌های نوروزی بهره‌مند شدند.

مثنوی با بیان اینکه در طول مدت اجرای طرح ۵۹۶ نفر جوان داوطلب مشارکت داشتند، گفت: ۱۳هزار و ۴۵۷مورد خدمات فرهنگی و آموزشی شامل راهنمایی مسافران به نقاط ایمن و اماکن فرهنگی، تفریحی و عمومی، آموزش مهارت‌های ترافیکی، دعوت به پویش ملی بهرفت، ارائه شده است.

مثنوی اظهار داشت : ۱۶۳ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر استان در ۹ حادثه از ابتدای آغاز طرح نوروزی امسال تاکنون به ۴۲ حادثه دیده امدادرسانی کردند و ۹ مصدوم را به هم مراکز درمانی منتقل کردند.

به گزارش ایرنا، طرح امداد رسانی نوروزی هلال‌احمر از ۲۵اسفندماه سال گذشته آغاز شده است.