۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82469905
T T
۰ نفر
بهره مندي 50 هزار و 213 مسافر از طرح ملي ايمني و سلامت در گيلان

رشت - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر گيلان گفت: 50 هزار و 213 مسافر استان از طرح ملي ايمني و سلامت ويژه نوروز اين جمعيت بهره مند شدند.

مهدي ولي پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد مسافر از ابتداي اجراي طرح ملي ايمني و سلامت و راهنماي مسافران نوروزي تا ساعت 20 شب گذشته، از خدمات اين طرح بهره مند شدند.
وي اظهار داشت: از اين تعداد 32 هزار و 920 نفر با مراجعه به ايستگاه هاي ايمني و راهنمايي و سه هزار و 865 نفر با حضور در ايستگاه هاي سلامت از خدمات لازم بهره مند شدند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان گيلان خاطرنشان كرد: يك هزار و 66 نفر از خيمه هاي نماز و يك هزار و 956 نفر از فضاي دوستدار كودك در اجراي اين طرح ملي بهره بردند.
وي بيان داشت: بقيه نيز از طرح سحاب، بهرفت (بهبود رفتار ترافيكي) ، طرح همتايان و پيمان در اجراي طرح ايمني و سلامت جمعيت هلال احمر استان گيلان بهره مند شدند.
ولي پور اظهار داشت: با اجراي اين طرح در اين مدت، 49 هزار و 800 بسته آموزشي و فرهنگي از جمله لوح فشرده، بروشور و نقشه نيز بين مسافران توزيع شده است.
طرح راهنماي مسافران نوروزي جمعيت هلال احمر استان گيلان با شعار ايمني و سلامت و بهبود رفتار ترافيكي (بهرفت) از پنجشنبه گذشته در استان به اجرا درآمد و تا هفدهم فروردين 96 ادامه دارد.
در اجراي اين طرح 24 پست جوانان با عنوان ايمني و سلامت و شعار بهبود رفتار ترافيكي ( بهرفت ) فعال شده كه يك هزار عضو جوان در پست هاي جوانان از ساعت هشت تا 20 به مسافران نوروزي خدمات ارائه مي دهند.
16 تيم سيار سحاب ( دوچرخه سواران امدادگر) خدماتي از قبيل آموزش همگاني امدادي و پيشگيري از ايدز ( همتايان )، معرفي نقاط پر خطر و امن، تست فشار و قند خون، پر كردن اوقات فراغت كودكان در مكان پست هاي جوانان با آموزش چهره به چهره، راه اندازي پويش نه به تصادفات خدمات ارائه مي دهند.
جمعيت هلال احمر استان گيلان داراي بيش از سه هزار امدادگر است.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده:كبيري
7286/2007