اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری اردبیل از مسئولان این استان خواست، قانون و مقررات را ملاک و شاخص هرگونه طرح و برنامه‌ریزی برای اقدام و عمل قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا , حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز چهارشنبه در دیدار نوروزی با شهردار اردبیل و مدیران و مسئولان شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گفت: عدالت و امنیت و آسایش از ارکان اصلی، مهم و مبنای قانون‌گذاری در جامعه است و اگر حکومتی بخواهد خود را ارزیابی کند بهترین معیار سنجش میزان موفقیت، همان سه شاخص مهم است.

وی با بیان اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم از اقدامات و عملکردها گفت: تشریح و تبیین از نحوه و میزان ارائه خدمات و دستاوردها در کنار پاسخگویی‌های شفاف مسئولان به مردم ، موجب تقویت امیدواری در جامعه شده و نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در القای یاس و نوامیدی در ناکارآمدی نظام در بین مردم را از بین می‌برد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه با اشاره به اولویت‌های دادگستری استان یکی از مهم‌ترین رویکردهای دستگاه قضایی را اقدام بر اساس سند تحول قضایی و بر مبنای آن، توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم ذکر کرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرم یک امر فرا قوه‌ای است و کسب موفقیت در این امر مرهون همکاری، تعامل و هم‌افزایی همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر است.

حجت‌الاسلام کثیرلو همچنین مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف از جمله مبارزه با فساد اداری را بسیار مهم برشمرد و گفت: نظارت و رصدهای مستمر و مداوم بر نحوه عملکرد زیرمجموعه‌ها عاملی مهم و بازدارنده از وقوع تخلفات و موجب سالم‌سازی مجموعه است که با تحقق اهداف سازمانی موجب جلب رضایتمندی عمومی نیز می‌شود.

لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به مردم، تکریم ارباب رجوع و برخورد با مراجعان متناسب با شان و کرامت انسانی، توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و بهبود زیرساخت‌ها در ارائه خدمات به شهروندان از دیگر توصیه‌های مقام عالی قضایی استان در این دیدارها بود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.