حفظ امنیت در مناطق مرزی از مهمترین اهداف نظام و دستگاه قضایی است

اردبیل-ایرنا- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حفظ امنیت در مناطق مرزی از مهم‌ترین اهداف متعالی نظام و دستگاه قضایی است و با کسانی که بخواهند کوچکترین خدشه به این امنیت وارد کنند، به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا از دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو در در آئین تکریم و معارفه روسا و دادستان‌های حوزه قضایی بیله سوار  برگزار شد، با تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی استان ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات رئیس محترم قوه مقوله پیشگیری از وقوع جرم را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی با مجموعه قضایی استان در چارچوب قانون باعث کاهش هزینه‌های پیشگیری شده و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

رئیس کل دادگستری استان یکی دیگر از موضوعات مهمی که موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش اختلافات و دعاوی در موضوعات مختلف حقوقی و کیفری می شود را قانون مداری و تبلیغ و اجرای دقیق و صحیح آن عنوان نمود و گفت: تفسیر به رای قانون و مصلحت اندیشی از مهمترین آفات در اجرای قانون است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بومی و محلی شهرستان بیله سوار وجود گمرگ در این استان را ظرفیت بسیار خوبی برای رونق اشتغال ذکر کرد و افزود: باید مسئولین شهرستانی با ورود به موقع  جدی خود به مسائل و مشکلات در بحث گمرگ به توسعه و رونق آن کمک نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو همچنین مسئله مدیریت و تقسیم عادلانه آب در بین زارعین بسیار با اهمیت ذکر کرد و افزود: باید مدیران مسئول در این زمینه تصمیمات درست و بر اساس اصول و قواعد از قبل برنامه ریزی شده اقدام نمایند تا کشاورزان در این حوزه با مشکلات کمتری درگیر باشند.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به مرزی بودن شهرستان و حساسیت منحصر بفرد مناطق مرزی خاطرنشان کرد: حفظ امنیت در مناطق مرزی از مهم‌ترین اهداف متعالی نظام و دستگاه قضایی است و با کسانی که بخواهند کوچکترین خدشه به این امنیت وارد کنند به شدت برخورد می‌شود.

بر اساس این گزارش امروز  در مراسمی با حضور مسئولان قضایی استان و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستانی، محسن اناری به عنوان رئیس جدید دادگستری و رحیم جنگجو به عنوان دادستان جدید شهرستان بیله سوار معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha