زنجان - ایرنا - رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: از آغاز سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفندماه تاکنون تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۵۰ درصد رشد دارد.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان فوتی های تصادفات جاده ای استان در این مدت ۹ نفر بوده که در مدت مشابه قبل ۶ نفر بوده است.

عظیمی اضافه کرد: عمده‌ترین علت تصادفات نوروزی زنجان تاکنون به میزان ۴۲ درصد به خستگی و خواب آلودگی رانندگان اختصاص داشته است که بیشتر خودروهای با پلاک های غیر بومی را شامل می شود.

این مسوول در خصوص نقش نقاط حادثه خیز در افزایش تلفات جاده ای استان، افزود: طبق بررسی ها فقط یک مورد تصادف منجر به فوت در این نقاط بوده است که در واقع سهمی کوچکی از این تلفات را در بر می گیرد.

وی، به افزایش ۱۰ درصدی تردد در جاده های استان در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان افزایش می تواند رابطه مستقیمی با تصادفات داشته باشد.

این مسوول گفت: در تعطیلات نوروزی امسال الگوهای سفر نسبت به سال گذشته تغییر یافت و بسیاری از هموطنان از سمت استان های جنوبی به این استان و استان های شمالغرب حرکت کردند.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح نوروزی امسال و مسدود شدن جاده چالوس موجب شد بار ترافیکی به استان تهران و سپس استان زنجان و استان های شمالغرب هدایت شود.

عظیمی با تاکید بر اینکه پلیس اقدامات بسیار خوبی در راستای کاهش تصادفات انجام داده است، افزود: ستاد فرماندهی استان در راستای آگاهسازی نسبت به چاپ و نصب ۳۰۰ بنر و هشدارهای ترافیکی در ورودی و خروجی شهرها و طول مسیر مبادرت کرد.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون ۲ موکب صلواتی در مسیر آزادراه زنجان به قزوین و زنجان به تبریز برپا شده است و تلاش می شود رانندگان توقف کرده و دقایقی استراحت کنند.

رئیس پلیس راه استان زنجان با تاکید بر اینکه پلیس استان در زمان حاضر بیش از ۷۰ گروه محسوس و نامحسوس را در جاده های استان مستقر کرده است، خاطرنشان کرد: در این ارتباط موضوع کمربند ایمنی را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده ایم.